Historicky druhý sraz na Severu Moravy 23.4.2005

Videodokumentace  10 Mb

Fotodokumentace míst kde se jezdilo

První část Fotodokumentace srazu

Druhá část Fotodokumentace srazu

Videoupoutávka  2,5 Mb

I takhle lze jezdit offroad

Diskuze k článku

Začnu rekapitulací. Z původně 1 denního ježdění se nakonec vyklubalo třídenní. Nakonec se sjely 3 Frontery, tedy já (Shandor + kopilot) Frontík + frontíkovci a Majk + kopilot. Což ale vůbec nevadilo, protože byla super banda.  Najely jsme 85 kilometrů z toho 55 mimo cesty. Spálily jsme litry benzinu vypily nespočet piv (bo žíža je sviňa). Začalo to v pátek večer kdy Frontík někam dojel, ale nevěděl kde je. Tak jsem ho vyzvednul a začal první lehký večerní offroad, tedy příjezd k chatě. Tak jsme se seznamovali, že až kolem dvanácté nás napadlo že si dáme nějaké terény, ale zatím pěšky. Bez ostudy se to neobešlo, protože nějaká nezodpovědná osoba (Shandor) zpívala koledy před ubytovnou bezdomovců. Později v noci nás napadlo že noční offroad by nemusel být od věci. Bohužel Frontík chtěl demonstrovat bytelnost svého předního rámu tak sjel z cesty a pokusil se trefit stromek za příkopem. A jelikož za stromkem byl i sloup, byl pádnými argumenty (hasákem a klíčem číslo 32) vyhnán od volantu. Takže bylo po ježdění. Kolem 3 ráno sice Frontíka napadlo že půjde dělat noční brodění, ale to jsme ho radši uchlastali a byl klid. Jen malá poznámka. Frontík má na příště úkol. Přidělat si na sebe nějaké držátko, protože za kalhoty se fakt blbě nosí. Nehledě k tomu že mu tam i něco praskalo, jen doufám že mi nedá ty kalhoty k úhradě). No za chvíli jsem se i já zalomil jak hřídel z vejtřasky a spal dokud mě nějaký blboun nevzbudil, že už je prý na cestě. Kouknu na hodinky a ejhle 9 ráno. Takže po 10 hodině jsme vyjely do terénu. Frontíkovci prý musí za hodinu odjet, tak ať si ty terény trochu užijí. Vzaly jsme to přes brod řeky Moravice a potom rovnoběžně s ní záplavovou oblastí po mokrých loukách a sem tam skrz nějaké remízky, kde Frontíkovi přišel vhod jeho nový rám. Kupodivu největší překážku odvodňovací kanálv bažině

jsme zdolaly bez ztráty květinky. Pečlivě jsme  ho nejprve prošli a po té svižně projely. Pohroma přišla nečekaně, když už bylo teoreticky nejhorší za námi. Jely jsme skrz remízek a já se vyhýbal bažinatým okům s vodou, bylo tam i 2 metry vody. Pomalu jedu dopředu a větší pozor dávám na Frontíka co jede za mnou, jestli se vyhnul okům a už jsem v jednom byl. Prostě to najednou nejelo.

Ach jo proč jsem v pátek přezul na letní pneu, na zimních (Truck2000 MT) by se to nestalo. Takže visím v bažině. Super, hlavně že Frontík stojí na kopečku na tvrdém povrchu. Budu venku než bys řekl borůvkový koláč. Bohužel se Frontík nedal přesvědčit že mě má tahat na zpátečku nahoru na tvrdý povrch a najel přede mne. Popojel 3x tam a zpět a byl jasný. Abych objasnil tu bažinu. Na povrchu tak 3 centimetry tvrdé půdy a pod tím voda a bahno až kdo ví jak hluboko. Pokus se vykopat skončil dřív než začal neb se lopatka hned zalepila bahnem. Takže jediné řešení jdu pro ruční naviják a lana a kladky, které jsem nechal prozřetelně na chatě. Chtěl bych podotknout že pochodové cvičení s 30 kilovým závažím je po opici fakt super. Takže jdu zpátky k inkriminovanému místu a mezi stromy vidím, že jedna Frontera stojí stojí opačně. Fajn, Frontík zamakal a vyjel z bažiny ven, takže mého brouka vytáhneme za chvíli. Po příchodu na místo jsem vyveden z omylu, ejhle další Frontera a taky hezky sedlá na břicho. Takže přijel Majk. „Člověče jak ses dostal taky do bažiny?“ zeptal jsem se hned po přivítání. „ No hledali jsme místo srazu a jedu po cestě a dole jsou 2 zapadlé Frontery a kolem chodí lidi a fotí a filmují tak jedu za nima, že je to bažina mě napadlo až jsem se zakopal“. No co budu vypravovat než jsme je všechny vytáhli tak to travalo 3 hodiny.

Nejprve navijákem Frontíka, pak přes bažinu mě a Majkla lanem. Jelikož jsme se tahali přes kladku, použily jsme všechny stromky v blízkém i dalekém okolí zapadlých aut. No konečný výčet je takový že to vypadá jako by tam řádila banda sfetovaných bobrů, všechny dole okousané a některé i vytrnuté. Večer mi bylo sděleno místnímy, že se tam prý má těžit dřevo, ale zatím nikdo nemá odvahu tam vjet s traktorem. No nedivím se jim je to tam zrádné. Po vyjetí z bažiny Frontík projevil značnou nervozitu neboť, už měl být dávno někde jinde. Takže ještě krátká vyjížďka po terénech menší brod a bažinka a už se loučil. Zbytek výpravy jel do Malé Morávky na oběd. Zde jsme zkoušeli s praconíkem Č.O.I. místní paroží.

No a po obědě znovu do terénu. Byl připraven pěkný brod. Jen po dopoledních zkušenostech jsem se trochu bál protože na Pradědu tál sníh, takže Moravice byla na tomto místě hluboká a oba vjezdy byly přes bažinku. No dopadlo to dobře. Jak můžete vidět z videa a fotek. Majkl přišel při výjezdu z vody o značku. Poté  jsme pro dnešek opustily tvrdé terény a jezdily po horských loukách. Vyjely jsme na čertovu horu 795mn.m

a poté po horských loukách jsme sjely dolů na sjezdovku v Malé morávce, kde jsme zablbli na skokáncích a sešupech. No a po té horskými loukami a bažinami zase k chatě. Cestou jsme vzali menší brod a bažinku ale už v pohodě. A protože bylo už kolem šesté tak jsme nachystali gril a dali chladit slivku. Druhý den Majk stáhl střechu na svém krásném kabriu (fakt ho má moc krásné) ať může verča dělat video ze střechy. Cvičebně si daly zase velký brod přes Moravici. Po té po loukách do Václavova na benzin a z něj opět druhou stranou než včera na Čertovu horu. Odtud do Nové rudné, přejely jsme koleje a hopla zpět do lesů směr sever. Tady jsme si docela užily, neboť cesta vedla rašeliništěm, kde se nedávno těžilo. Po té jsme se napojily na červenou a po turistické značce dojeli na Hvězdu. 1000m.n.m Jen mě trochu znervózňovali turisté důchodci kteří místo aby šli zdravě do hospy na pivo si ničí zdraví vysokohorskýma tůrama. A na horské cestičce neměly kam uhýbat. No ta turistika s Fronterou je rozhodně příjemnější. Na Hvězdě jsme najely na asfaltku a po ní přes Karlovu studánku nahoru do asi 1100 m.n.m. Tady ještě zůstal sníh takže se zablblo na sněhu a slavnostním zapadnutím ukončili zdařilou akci.  Všem co váhali a nepřijeli: pánové a dámy udělaly jste velkou chybu, slintejte nad videi dívejte se na fotky a příště přijeďte taky. Protože tentokrát to opravdu stálo za těch pár litrů benzinu.