Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpravy
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Leto snad už letos dorazilo, takže nezapomínejte na to, že chladič, aby plnil svou funkci, musí být čistý jak zevnítř, tak zvenku. ač se to nezdá, polovička problémů s chlazením je právě způsobená zanesením prostoru mezi voštinama zvenku. když vezmete v úvahu, kolikrát za rok ostříknete čelní okno, protože přes něj neni vidět, chladič nikdo nečistí mnohdy několik let a přitom chytne toho bordelu za jízdy mnohem víc, než okno. často přes chladič po demontáži není ani vidět, ale na to, aby předával teplo špatně, stačí i slabá vrstva prachu a sazí. jednak zpomalí tok vzduchu ale hlavně, tvoří izolační vrstvu, takže teplo se z hliníku dál nepředává. hodně chladiču je zacpaných v rozích sahary, kde není přímej tok vzduchu. zvenku to vidět neni, ale když se chladič vyndá z auta a sundá se z něj plastová sahara, zjistíte, že funkční plocha chladiče je asi tak poloviční. opravdu to chce chladič vyndat, prostříkat arvou nebo podobným rozpouštědlem a pořádně prostříkat proudem vody. nakonec je dobré ještě zbytek mastnoty vyfoukat z voštin vzduchem, aby to tam znovu nenaschlo, ale pozor na vysoký tlak vody a vduchu - zdeformuje voštiny raz dva 

603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- 33.petrd
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 278
- Registrován: 13 črc 2011 18:58
- Bydliště: Ostrava
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
nestříkat wapkou z úhlu...
a do chladiče dva sáčky s kyselinou citronovou,zalít vodou po okraj a nechat do rána....

Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
no opravím tě, wapkou radši nestříkat vůbec - i těch 100 barů minimálního tlaku u originál WAP ten chladič přeřízne v půlce. chladič by ustál maximálně nějaké to kropítko z kauflandu ale na wapku jsem musel udělat jinou trysku, která zmenší tlak uplně na minimum. prostě, když to obyčejný smrtelník vezme zahradní hadicí, kde bývají 4 atm, je to naprosto dostačující. k té kyselině. u mosazných chladičů určitě ano, ale do hliníku bych to taky moc nedával, nebo rozhodně né z preventivních důvodů. u ucpaného chladiče už není co zkazit ale u dobrého to bude zbytečně oxidovat. stačí si nabrat vzorek na hliníkovou lžíci a uvidíš, co to s ní do rána udělá 

603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- 33.petrd
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 278
- Registrován: 13 črc 2011 18:58
- Bydliště: Ostrava
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
no...právě sem předpokládal,že minimálně polovina fronter už tam nějakou tu usazeninu za ty roky má.... 

Petr
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
Ostrava,Opel Frontera A Sport 2,5TDs
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
každej správnej jezeďák chladič čistí vzduchem!!!!!!!!!!!!
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Presne tak Farmar
. Ja som uz chladic doma vyfukal vzduchom. Trochen blby pristup ale upravena trupka nasadena na hadici to spravila. V robote na strojoch furt vyfukujeme len vzduchom.

Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
jezedák možná, jenže u těch aut je to oproti traktorům navíc mastné. přece jen to v těch kolonách dýchá i saze z výfuků aut co jedou před tebou, odrolenou gumu z pneumatik co se válí na silnici, trošku slané břečky když je zima.... je to prostě jinej bordel, než co mám u traktoru a jen vzduchem to vyfoukat nejdefarmář píše:každej správnej jezeďák chladič čistí vzduchem!!!!!!!!!!!!

603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
jak komu Peťo
každopádně, ona voda pokud je to mastné, je na tom podobně, to to ten vzduch podle mne odrbe úplně stejně. A jedno plus ..... na mokré pokud se to nenechá pořádně uschnout, se to hned lepíjako mouchy na lízátko. Jenže mínus....bordel je pak vážně všude kolem. S vodou je ten rozptyl decentnější.

Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 328
- Registrován: 03 čer 2008 07:23
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Já bych u chladiče zase radši volil vodu, protože když jsem čistil chladič, tak to nešlo vůbec vyfoukat, nakonec jsem používal takovej tlak vzduchu, že to v pohodě ohýbalo lamely. Jelikož jsem ho měl stejně vyndanej, tak jsem ho radši vzal ve vaně sprchou a horkou vodou, nepoddajnej bordel (hlavně zapasovaný mouchy) ještě vyšťáral špejlí a chladič chladí jak za mlada 

Frontera B long, 2000, 3,2i, dříve Frontera A long, 1996, 2,5 TDS
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
mno jo, jenže ono to je i o množství vzduchu, nejen o jeho tlaku.....ideál je hadice v Hospřízi v družstvu na dvoře dílny
)))))))

Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 100
- Registrován: 07 led 2013 11:15
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Nainstaloval sem cigára před ukazatel teploty vody abych se nestresoval a dnes dálnice, mírný kopec venkovní teplota 37 stupňů, klima zaplá a naráz se rožla kontrolka imobilizéru či co to je (autíčko s klíčem). odinstaloval sem tedy krabku cigár a viděl že teplota je přes 100 stupnu...povolil sem na 110 km/h, teplota padla cca k 90 a kontrolka přestala svítit...je v tom souvislost nebo mám "zaslepit" celou palubku cigarama, ploskaňů a radši čumět z kama ide pára? Jo když se kontrolka rožla, tak se nic nedělo - motor táhnul, otáčky nekolísaly, prostě to jelo normálně
2.2 DTi, 88 kW
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Začal bych revizí celýho chladícího systému a hlavně očistu chladiče zevnitř i z venku.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 100
- Registrován: 07 led 2013 11:15
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Uznávám, že chladič asi nebude po 200 tis km úplně čistý, snažil jsem se ho omyt zvenku a co sem si přečetl, tak teplota 100 stupňů je na Béčku v podstatě normální, ale co ta kontrolka 

2.2 DTi, 88 kW
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Jen bych si znovu dovolil připomenout, že pokud je chladící systém těsný a víčko expanzní nádrže v pořádku, tak při teplotě 100 °C motor nevaří 

-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 100
- Registrován: 07 led 2013 11:15
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Chlazení motoru, přehřívání, dochlazování po zátěži, úpr
Tak po víkendu, kdy bylo furt vedro a auto jezdilo naložené se žádná kontrolka neohlásila a teplota nešla přes 100 stupňů. Samozřejmě se zaplou klimou...když sem zkoušel projet stejné trasy stejně naložený a bez klimy, teplota nešla přes devadesát... na to, že motor má relativně velký objem se to projevuje celkem výrazně.. ale bez klimy jezdit je jak návrat do 120tky se zaplým topením 

2.2 DTi, 88 kW