Čím mazat vodicí čepy plovoucích brzdových třmenů?
- Martin Dudík
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 139
- Registrován: 28 dub 2005 10:55
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
Čím mazat vodicí čepy plovoucích brzdových třmenů?
Pánové, nejsem mechanik takže nedovedu vše správně nazvat, ale brzdové destičky si měním sám. Ovšem nastal problém. Pohyblivá část brzd běhá po dvou takových čepech, čím je namazat? Dostal se mi tam nějako bordel (manžeta je OK), tak jsem to musel vyčistit neb to zadrhávalo a to byla vlastně skáza těch destiček. Po vyčištění jsem to nastříkal měděným sprejem, jenže po měsíci to zase začlo drhnout, tak to rozdělám a měděný mazivo jako by tam nebylo. Je možný že bych ho tam dal málo? Nemá tam být spíš nějaká vazelína?
Důďa
Frontera A 1998, 2,2i 16v.
... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
Frontera A 1998, 2,2i 16v.
... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Vazelína
Já tam dal tuhou vazelínu a po roce používání to bylo OK. Jinak na to dělá Würth (nebo jak se to píše) takovej speciální mazací sráč. Viz. http://www.wuerth.cz nebo přímo https://katalog.wuerth.cz/chemicko-tech ... -na-brzdy/
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Martin Dudík
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 139
- Registrován: 28 dub 2005 10:55
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Vazelína
Já dal normální lithnou vazelínu s odolností do pouhých 120 stupňů a rok se tam udržela. Napatlal sem ji tam, protože sem potřeboval auto a po víkendu sem tam chtěl dát něco odolnějšího. I po roce byla ale dobrá a nevypadalo to, že by něco žárem vyteklo. Pak sem tam dal od firmy Würth pastu na brzdy (viz. foto). Ty pravidelný kontroly jsou nutný. Já to koupil s už zaseklejma brzdama a pomohla až pila a nový vodicí čepy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- Martin Dudík
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 139
- Registrován: 28 dub 2005 10:55
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
No já si taky myslel, že normální vazelína musí stačit, především v případě kdy vše funguje jak má. Ale jakmile se ty brzdy začnou přehřívat, tak ta vazelína asi hodně rychle odejde. Takže bych tam přeci jen dal něco lepšího. Viděl jsem obrázek jakési pasty v tubě od značkovýho výrobce ATE, ale k ceně či prodejně (ani kamenné, ani internetové) jsem se nedopracoval.
Ten přípravek od wurthu jsem našel na internetu. Nazývají to "Montážní pasta na brzdy HT", ale zase je to velkoobchod. Takže Brytte prosím Tě, kolik to tak asi stojí? Každopádně díky, teď už aspoň vím na co se mám ptát v obchodech.
Ale stejně je to divný, kdyby jste si mysleli, že máte vodící čepy čistý a v pořádku, kde by jste hledali chybu? Šroubovákem destičku odtlačím bez problému, takže by to chodit mělo.
Ten přípravek od wurthu jsem našel na internetu. Nazývají to "Montážní pasta na brzdy HT", ale zase je to velkoobchod. Takže Brytte prosím Tě, kolik to tak asi stojí? Každopádně díky, teď už aspoň vím na co se mám ptát v obchodech.
Ale stejně je to divný, kdyby jste si mysleli, že máte vodící čepy čistý a v pořádku, kde by jste hledali chybu? Šroubovákem destičku odtlačím bez problému, takže by to chodit mělo.
Důďa
Frontera A 1998, 2,2i 16v.
... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
Frontera A 1998, 2,2i 16v.
... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
- Martin Dudík
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 139
- Registrován: 28 dub 2005 10:55
- Bydliště: Svitavy
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem to znova rozdělal, pořádně pilníkem očistil všechny dosedací plochy, vodící čep namázl grafitovou vazelínou a až to projedu, tak uvidím. Každopádně ten vodící čep má dost. Je na povrchu takovej nerovnej - dírkovanej , prostě má dost. Takže kdo mi může jeden dobrej prodat? A co všechno se nachází v takové opravné sadě, která se dá koupit i na internetu?
Důďa
Frontera A 1998, 2,2i 16v.
... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
Frontera A 1998, 2,2i 16v.
... hledáš cíl a směr svý ztracený cesty bude to krutej boj, čekaj tě hromy a blesky
Ref: na konci motor přestane vít a duše najde svůj klid...
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Čep
Ty čepy jsem kupoval nový v Opelu a stály pár korun, tak do dvou stovek za kus. V opravný sadě na písty brzd jsem koupil manžetu, její pružinu, těsnění pístu, odvzdušňovací ventil s čepičkou a lubrikant.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra