Odvzdušnění palivového systému (nejen u 2,3TD)
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Odvzdušnění palivového systému (nejen u 2,3TD)
Takže komentujte, přehánějte atd.: http://www.offroad-frontera.com/html/te ... alivo.html
Tak já teda začnu:
Při výměně naftového filtru na Béčku (pod sedadlem řidiče) se vždycky dobře pobavíte. Předně jste téměř vždy od nafty takřka celí, a to ať montujete na rampě (lepší přístup) nebo z heveru (to je teprve lahůdka). Záleží to na tom, jak rychle stačíte vrazit předem připravené špunty do obou trubek - přívodu z nádrže a přívodu k motoru. Já jsem si myslel, že jsem rychlý dost a špunty už mám od minule, ale stejně mi spadla nafta. A znovu to rozchodit, to je martyrium, které bych Vám nepřál. 2.2 DTI totiž nemá na palivovém systému žádnou pumpu. Na vratném potrubí je ventilek, označený FUEL PRIMING PORT, ale zkoušel jsem do něj naftu tlačit i sát a bez výsledku. Používal jsem ktomu odsávačku na olej, která má správně "tlustou" hadičku, ale ventilek jsem nepřemohl. (Je pravda, že ventilek povoluje na tlak dolů, tak že je možné, že tudy v servisu tlakují vratku, aby dostali naftu do potrubí, ale mě se to nepovedlo). Nepomohlo ani tlakování nádrže kompresorem (obdobný systém, jako přes ventilek) a točení motorem při povolených střicích mi skoro vybilo baterku. Navíc mám strach o čerpadlo - je přece mazané naftou. Ještě mě napadlo hledat magnetický ventil, ale kde nic tu nic - je asi v čerpadle. A navíc tam nikam nejdou strčit ruce.
Takže suma sumárum hoši: stojím, nejedu a hledám pomoc. Každá rada dobrá. Předem díky.
David
Při výměně naftového filtru na Béčku (pod sedadlem řidiče) se vždycky dobře pobavíte. Předně jste téměř vždy od nafty takřka celí, a to ať montujete na rampě (lepší přístup) nebo z heveru (to je teprve lahůdka). Záleží to na tom, jak rychle stačíte vrazit předem připravené špunty do obou trubek - přívodu z nádrže a přívodu k motoru. Já jsem si myslel, že jsem rychlý dost a špunty už mám od minule, ale stejně mi spadla nafta. A znovu to rozchodit, to je martyrium, které bych Vám nepřál. 2.2 DTI totiž nemá na palivovém systému žádnou pumpu. Na vratném potrubí je ventilek, označený FUEL PRIMING PORT, ale zkoušel jsem do něj naftu tlačit i sát a bez výsledku. Používal jsem ktomu odsávačku na olej, která má správně "tlustou" hadičku, ale ventilek jsem nepřemohl. (Je pravda, že ventilek povoluje na tlak dolů, tak že je možné, že tudy v servisu tlakují vratku, aby dostali naftu do potrubí, ale mě se to nepovedlo). Nepomohlo ani tlakování nádrže kompresorem (obdobný systém, jako přes ventilek) a točení motorem při povolených střicích mi skoro vybilo baterku. Navíc mám strach o čerpadlo - je přece mazané naftou. Ještě mě napadlo hledat magnetický ventil, ale kde nic tu nic - je asi v čerpadle. A navíc tam nikam nejdou strčit ruce.
Takže suma sumárum hoši: stojím, nejedu a hledám pomoc. Každá rada dobrá. Předem díky.
David
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Hnus
O tom filtru sem už slyšel - vývojář se fakt vyřádil. Béčkům ale nerozumím, neznám je jinak než z vnějšku a tak nevím, kde se co odvzdušňuje. Víc, než je v tom článku ( http://www.offroad-frontera.com/html/te ... alivo.html ) ze mě asi nevypadne. Jenom mě šokuje, že to nemá žádný distribuční čerpadlo a to ani ruční (?!) Máš při točení motorem plně sešlápnutej pedál plynu?
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 31 srp 2005 23:24
- Bydliště: Praha 9
Já už jsem pak šlapal úplně na všechno. Ale vážně - taky jsem to zkoušel. Ale nic. Nakonec jsem zavolal "přítele po telefonu" ze servisu OPEL (hot line) a ten mi poradil opatrně roztáhnout na trojku. Čerpadlo dostane větší otáčky a cucne si. Pomohlo to - nahodil jsem to a projel asi 4 km. Zvuk jako víno, žádnej problém, ale když jsem zastavil a po 20 min. zkoušel znovu nastartovat, tak bylo zase mrtvo. Tak jsem v servisu a zítra dám vědět, co vymysleli.
Ahoj David
P.S.: Už to znovu nechci zažít. Seženu filtr s pumpou (třeba ze Sierry) a přemístím ho do motorového prostoru. Hlavně výš než je čerpadlo. Taková blbost, jako je naftový filtr, přece nemůže vyřadit auto na týden z provozu.
Ahoj David
P.S.: Už to znovu nechci zažít. Seženu filtr s pumpou (třeba ze Sierry) a přemístím ho do motorového prostoru. Hlavně výš než je čerpadlo. Taková blbost, jako je naftový filtr, přece nemůže vyřadit auto na týden z provozu.
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 31 srp 2005 23:24
- Bydliště: Praha 9
Tak už to zase jede. Stálo to 1700,-Kč a vyměnili mi hadičky vratného potrubí a ty plastový Téčka. Možná jsem je poškodil jak jsem povoloval vstřiky. Vrtá mi ale hlavou, jak může netěsnost na vratce způsobit, že mi spadne nafta před čerpadlem? Nepověsili mi na nos nějakého bulíka? No, hlavně že to zase startuje. Ale s tím přemístěním filtru to myslím vážně.
Potřeboval bych vědět, jestli mají starší Frontery filtr s pumpou a jak je řešený vyhřívání filtru. (Ten můj nemá pumpu, zato má topnou podkovu.)
Nebo eventuelně jestli má nějaký jiný auto filtr s pumpou i s ohřevem.
Zatím jsem pátral jenom po Sierrách, protože tu jsem měl a tam byla pumpa super.
Když vás něco napadne, dejte vědět.
Ahoj David
Potřeboval bych vědět, jestli mají starší Frontery filtr s pumpou a jak je řešený vyhřívání filtru. (Ten můj nemá pumpu, zato má topnou podkovu.)
Nebo eventuelně jestli má nějaký jiný auto filtr s pumpou i s ohřevem.
Zatím jsem pátral jenom po Sierrách, protože tu jsem měl a tam byla pumpa super.
Když vás něco napadne, dejte vědět.
Ahoj David
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Filtr paliva
Moje 2,3TD má ruční membránovou pumpu na komoře filtru (je součástí komory, nelze ji odejmout - je to zalisovaný monoblok), mezi komorou a filtrem samotným je topný element (je to takový nízký válec, který spíná při nízkých teplotách na základě informací z čidla, které je umístněné na začátku vratného potrubí). Něco z toho je vidět na fotce u zmíněného článku.
Těžko říct, jestli by ucpaný vratný potrubí vyřadilo z provozu přívod paliva ke stříkačce. Podle mě to možný je - pokud by ve vratným potrubí byla bublina, tak ta by vytlačovala naftu do místa před čerpadlo a tlak ba přeprání týhle bubliny by čerpadlo vygenerovalo jen při jízdě. K tomu by mohlo docházet i u konstrukcí s membránovým dist. čerpadlema a ručním membr. čerpadlem (jak je tomu u 2,3TD), protože zpětné klapky těchto čerpadel netěsní na 100%. Systém 2,2TDi ale neznám, tak nevím.
Těžko říct, jestli by ucpaný vratný potrubí vyřadilo z provozu přívod paliva ke stříkačce. Podle mě to možný je - pokud by ve vratným potrubí byla bublina, tak ta by vytlačovala naftu do místa před čerpadlo a tlak ba přeprání týhle bubliny by čerpadlo vygenerovalo jen při jízdě. K tomu by mohlo docházet i u konstrukcí s membránovým dist. čerpadlema a ručním membr. čerpadlem (jak je tomu u 2,3TD), protože zpětné klapky těchto čerpadel netěsní na 100%. Systém 2,2TDi ale neznám, tak nevím.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Zejtra
OK - zejtra to cvaknu a pošlu ti to nebo to tu vystavím. Ten topnej element se zapne, pokud čidlo zjistí, že nafta má míň než 5 stupňů a vypne se při 16 stupních. Zejtra začnu rozebírat motor, tak ti udělám i fotky rozebranýho obvodu.
Jen pro klid duše mi řekni následující: ten palivovej systém v tvým autě nemá distribuční čerpadlo a toto je až součástí vstřikovacího čerpadla? Odkud ti potom vede (kde začíná) vratný potrubí? Kde máš nějakej odvzdušňovací šroub - jenom na tom vratným potrubí, na vstř. čerpadle nic?
Jen pro klid duše mi řekni následující: ten palivovej systém v tvým autě nemá distribuční čerpadlo a toto je až součástí vstřikovacího čerpadla? Odkud ti potom vede (kde začíná) vratný potrubí? Kde máš nějakej odvzdušňovací šroub - jenom na tom vratným potrubí, na vstř. čerpadle nic?
Když to vezmu od nádrže, tak jde hadice do filtru (ten je pod sedadlem řidiče) a z filtru do vstřikovacího čerpadla. Nahoře na motoru jsou vidět trubičky vratného potrubí - vzájemně propojené, ale nikam nevedou. Vratné potrubí vychází opět ze vstřikovacího čerpadla a vede rovnou do nádrže. Z napojení vratky na vstřik. čerpadlo je ještě vyvedena hadička, zakončená ventilkem (už jsem o něm psal) a dál nic.
Nejsem automechanik, hlásím co jsem našel. Vzhledem k naprosté absenci jakýchkoliv informací je každý zásah na tomhle autě cestou do neznáma. Díky tomu nevím, co je odvzdušňovací šroub, je-li tam vůbec nějaký. Doufám ale, že na to časem přijdeme.
Ahoj David
Nejsem automechanik, hlásím co jsem našel. Vzhledem k naprosté absenci jakýchkoliv informací je každý zásah na tomhle autě cestou do neznáma. Díky tomu nevím, co je odvzdušňovací šroub, je-li tam vůbec nějaký. Doufám ale, že na to časem přijdeme.
Ahoj David
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Soudruzi z Lutonu
Časem určitě příjdeme na to, kde udělali soudruzi z Lutonu chybu. Čerpadlo si nejspíš šťávu cucá samo a soudě podle vratné hadice, vedoucí přímo z něj, se tudíž i samo odvzdušňuje. Kdyby to tak takhle fungovalo...
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Foto filtru
Tak sem se na to dostal až dneska - na zabahnění a divokou elektroinstalaci neber zřetel, popis je následující:
1.: Odvzdušnovací šroub
2.: Uchycení komry filtru k hlavě motoru
3.: Ruční pumpa
4.: Zpětný přepad
5.: Zpětné potrubí
6.: Uchycení teplotního čidla
7.: Vývod k vstř. čerpadlu
8.: Topný segment (el. připojení není vidět)
9.: Pal. filtr
10.: Přívod paliva od dist. čerpadla
1.: Odvzdušnovací šroub
2.: Uchycení komry filtru k hlavě motoru
3.: Ruční pumpa
4.: Zpětný přepad
5.: Zpětné potrubí
6.: Uchycení teplotního čidla
7.: Vývod k vstř. čerpadlu
8.: Topný segment (el. připojení není vidět)
9.: Pal. filtr
10.: Přívod paliva od dist. čerpadla
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Slaava dne 31 srp 2007 09:31, celkem upraveno 1 x.
Výměna naftového filtru na Fronteře B.
Šlo to úplně samo. Za prvé jsem svorkama zaškrtil přívodní a odvodní hadičky k filtru.Poté jsem rozebral filtr nasadil nový a do nádoby nalil trochu nafty/nesmí to zůstat úplně bez nafty jinak se zavzdušní/.Pak stačí jenom smontovat sundat svorky z hadiček a nastartovat.
Výměna trvala asi 15 až 20 minut a všchno v pohodě nic se nezavzdošnilo.NESMÍ ZŮSTAT NAFT. FILTR BEZ NAFTY!!!!!!!!!!!
Šlo to úplně samo. Za prvé jsem svorkama zaškrtil přívodní a odvodní hadičky k filtru.Poté jsem rozebral filtr nasadil nový a do nádoby nalil trochu nafty/nesmí to zůstat úplně bez nafty jinak se zavzdušní/.Pak stačí jenom smontovat sundat svorky z hadiček a nastartovat.
Výměna trvala asi 15 až 20 minut a všchno v pohodě nic se nezavzdošnilo.NESMÍ ZŮSTAT NAFT. FILTR BEZ NAFTY!!!!!!!!!!!
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 31 srp 2005 23:24
- Bydliště: Praha 9
To mám radost i za Tebe. Mě se to před tím taky dvakrát jakž takž povedlo. Tentokrát to byla krize. Ale máš pravdu - asi jsem při výměně nechal prázdný filtr. Řekl bych ale, že když už se to pak jednou doplní a rozjede, že už by to mělo fungovat - nebo ne? V každém případě praktické to celé není a umístění do motorového prostoru řeším dál.
Ahoj David
Ahoj David