Stránka 3 z 5

Re: Koupím kompresor klimatizace na Opel Frontera 2.3TD

Napsal: 02 kvě 2009 18:52
od Slaava
jiři píše:asi jo,to bude ono,odsud to střika,ze spoda,možna jen nějaka sponka,odkud jsi,rad bych někdy se u nějakeho odbornika stavil,ale v zapadočeskym kraji asi nikdo neni co
Kromě těch tří tlustejch hadic co sou mezi chladičem, komorou termostatu a vodní pumpou jdou všechny ostatní koupit za pár drobnejch v metráží, takže nezoufej. Na tom čerpadýlku taky někdy přestane těsnit O-kroužek na jeho komoře, kterej se dá koupit v každým slušným krámě. Zase traková tragédie to nebude - to zvládneš opravit sám, ten motor je fakt hodně jednoduchej.

Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!

Napsal: 02 kvě 2009 18:56
od jiři
dobře dik moc,jsem rad za každou radu.Ještě jsem dnes zkoušel tu vrtuli,za studena s ni točim,ale trochu ztezka a za tepla kdyz vypnu motor,tak s ni taky tocim a klinovy remen se nehne,taky jsem ji zkousel za behu motoru zastavit a neslo to,nejak se toci podle otacek motoru

Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!

Napsal: 02 kvě 2009 20:16
od Janeš Petr
tu vrtuli vždycky zastavíš,je jen unášená olejem. natož abys jejím otáčením pohnul řemenem.... ale škoda ti něco psát, jak to vyzkoušet
.
Janeš Petr píše:jen k té visko, musí ti při přehřátí foukat vzduch při přidaném plynu stejně, jako fouká po přidání plynu prvních pár vteřin po nastartování studeného auta. ona vydává i poměrně dobře slyšitelný zvuk proudícího vzduchu - takové hučení. poslechni na studeném autě a uslyšíš i ucítíš. s otevřenou kapotou to pěkně funí ( asi tak 10 vteřin, než se promíchá olej )

Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!

Napsal: 03 kvě 2009 11:49
od jiři
ahoj,tak dnes jsem udelal vse co jste psali,odpojil jsem hadice a poradne jsem je proplachl proudem vody ze vsech stran,z kazde strany tekla krasne cista voda bez bordele,takze okruh mam uz cisty,jeste se omlouvam,ze vas otravuji

Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!

Napsal: 03 kvě 2009 12:02
od Slaava
jiři píše:ahoj,tak dnes jsem udelal vse co jste psali,odpojil jsem hadice a poradne jsem je proplachl proudem vody ze vsech stran,z kazde strany tekla krasne cista voda bez bordele,takze okruh mam uz cisty,jeste se omlouvam,ze vas otravuji
V poho. A topení je taky dobrý?

Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!

Napsal: 03 kvě 2009 12:17
od jiři
topilo to uz chvili po nastartovani a kdyz se dostala ricicka na pulku,tak se ruka nedala pomalu ani udrzet u topeni,proplachl jsem to obema smery a topeni taky,ale rucika ma porad snahu lezt pres pulku,nevim po cem jit ted

Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!

Napsal: 03 kvě 2009 12:24
od farmář
unavený čerpadlo....lopatky hin nebo moc hustej olej v motoru. To by ses divil, jakej je to rozdíl na teplotě!

Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!

Napsal: 03 kvě 2009 12:25
od farmář
jsem to kokot ! a wapkou si vymej chladič, nebo aspoň tlakem vzduchu. To je 80%tní příčina.

Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!

Napsal: 03 kvě 2009 12:52
od Slaava
Takže už topí ale stále špatně chladí? No když máš vypláchnuto, vrtule funguje a máš novej termostat, tak už ti moc věcí nezbejvá. Jak píše Farmář, zkontroluj si chladič jestli je čistej a jestli před ním není navěšenejch moc píčovin (světla, naviják, SPZ). No a pak snad už jenom ta vodní pumpa ale ta litinová vrtule, co je u 2,3TD by snad měla to auto přežít.

Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!

Napsal: 03 kvě 2009 13:36
od Janeš Petr
jiři píše:...ale rucika ma porad snahu lezt pres pulku,nevim po cem jit ted
pořád mi není jasné, co tu řešíš. rafika se normálně pohybuje v běžném provozu mezi půlkou a tři čtvrtě. pokud je opravdová zátěž motoru a malej nápor na chladič ( jízda v koloně, v terenu na redukci a pod. )vyleze až na rysku 3/4 ( někomu i víc, protože to neni žádnej cejchovanej teploměr, nýbrž jenom informativní ukazatel teploty, kterej v průběhu životnosti auta ukazuje čím dál větší kraviny , tak, jak vzrůstaj přechodové odpory v el. instalaci ) .
bohužel, i když už to opravdu takle vyleze nad normální stav, kterej to běžně ukazuje, chvíli trvá, než zareaguje viskospojka ( i pár minut ), protože při pomalé jízdě není dostatečnej nápor vzduchu, kterej by horko od chladiče donesl na ovládací bimetal spojky.to je nevýhoda téhle vrtule, že reaguje opožděně, v kolonách ještě opožděnějc . takže se znovu ptám, když to někde za jízdy ( aspoň 60 km(h rychlostí ) ohřeješ tak, že se rafika stabilisuje na pár minut na rysce 3/4, fouká ti ten větrák tak, že cítíš citelný proud vzduchu při zvýšení otáček motoru a vydává to hučivej zvuk, jako v prvních vteřinách po natočení studeného motoru ? nebo se to jen unáší ale nefouká ? jestli nefouká, ještě to nemusí bejt problém v samotné viskospojce ale jen v ovládacím bimetalu. to se dá taky snadno vyzkoušet - viewtopic.php?f=12&t=1948&st=0&sk=t&sd= ... tal#p25625

Re: Koupím kompresor klimatizace na Opel Frontera 2.3TD

Napsal: 03 kvě 2009 13:49
od Janeš Petr
jiři píše:.... viskospojka,když je motor dost ohřaty,tak ta vrtule se toči podle plynu,když je motor vypnuty,tak s ni točim,at je motor teply nebo studeny
to co píšeš tady je taky normální. když se motor netočí, není nic, co by nutilo ten olej ve viskospojce fungovat jako spojka, tudíž se bude volně protáčet .olej se přečerpává až když se to točí a je otevřenej bimetalem ovládanej kolík ventilu (ohřátí můžeš nasimulovat podložením toho bimetalového plechu )

Re: Koupím kompresor klimatizace na Opel Frontera 2.3TD

Napsal: 03 kvě 2009 13:57
od Janeš Petr
jiři píše:... dnes jsem s tim jezdil,tak mi začala střikat voda z nějakeho ventilu jak je u nadobky na vodu,jestli je to předehřev nebo co,doufam,že nebude praskly,jedine ho pak asi vyndat
takle věc opravdu není žádnej ventil ale čerpadlo, jak už ti tam Sláva prozradil, které ti v případě přehřátí motoru odčerpává bubliny horké páry z hlavy rovnou do expanzky. aby ti časem nezatvrdlo, je spouštěno automaticky po dobu každého žhavení ( je dobře slyšet jeho vrnění i do vnitř vozu ). i podle tohodle čerpadla poznáš, jak moc je motor přehřátej. jeho spínací teplota je někde kolem 105 stupňů ( horní hranice provozní teploty motorů s tlakovou zátkou v chladícím okruhu ), takže až když i to čerpadlo za provozu sepne, dá se teprve říct, že je motor přehřátej

Re: Ucpání a průplach chladicího okruhu (nejen u motoru 2,3TD)!

Napsal: 03 kvě 2009 15:47
od Slaava
...ještě doplním, že tohle čerpadýlko sepne a čerpá při přehřátým motoru i když motor vypneš a vatáhneš klíčky za zapalování. Pokud chceš chlazení trochu potunit a pomoc (možná již ne zcela funkční) viskospojce, můžeš zapojit na chlazení vody i vrtule co jsou původně určený na klimošku.

Re: Chladicí okruh netopí a nechladí, jeho průplach při ucpání

Napsal: 03 kvě 2009 19:21
od jiři
ahoj lidi,moc dik predem za vasi ochotu!normalne ta teplota je kolem pulky,coz je ok,ale kdyz za sebou mam vlek tak leze nahoru,coz je taky normalni,ale kdyz uz se blizi k červenemu,tak radeji stavim a netrapim moc motor,kdyz uz je kolem trictvrte tak zadny znamky sepnuti vrtule neslysim,spis jsem si vsiml,ze cim vic to tocim,tim lip to chladi,v motoru mam olej 10W-40,uz mam domluveno u elektrikare,ze mi udela ty vrtule co mam na klimu na knoflik do kabiny,tak snad to pak bude ok,

Re: Chladicí okruh netopí a nechladí, jeho průplach při ucpání

Napsal: 03 kvě 2009 19:33
od jiři
jo a to cerpadlo co jsem si sam rozbil vlastni blbosti,to jsem dnes uz taky pretesnil a zatim zas v pohode,jeste k ty vrtuli,jelikoz tomu moc nerozumim,tak to zkusim lip popsat,kdyz motor nastartuji za studena,tak ma stejny zvuk jako kdyz je teply a zadny citelny proud vzduchu necitim,pouze kdyz stojim u motoru a pridavam plyn,tak pak podle pridani plynu to fouka bud vic nebo min.to je tak vse co poznam,jeste se jdu podivat na ten dalsi odkaz co jste mi poslali a jeste jednou se omlouvam za to otravovani