Stránka 6 z 6

Re: Spotřeba

Napsal: 21 črc 2009 19:13
od Vokoun
Jo,jo. Kvůli tomuhle.

Re: Spotřeba

Napsal: 21 črc 2009 19:22
od kresta
Vokoun píše:No Kresťáku ty samozřejmě můžeš. Ty si podobný přípravek nalil do kolečkových bruslí a zadřeli se ti :mrgreen: :mrgreen:
co to je ty kolečkový brusle :mrgreen:

Re: Spotřeba

Napsal: 21 črc 2009 19:27
od Vokoun
Psal jsi o tatře. Sranda musí bejt. :mrgreen:

Re: Spotřeba

Napsal: 21 črc 2009 21:47
od farmář
sramdisti. Vyzkoušel jsem ekolube, nějakejsráč od M,metal něco, wynns, jinej asi duralube, byly toho mraky. Musíte si ovšem uvědomit, co to dělá a co to může dělat. Generálku vám to neudělá. Degradaci oleje teplem taky moc nezastaví. Zvýšit jeho adhezi na dílech jo, přidat nějaký částice s určitým záměrem pro odolnost v tlaku taky, plus tření...to snad. Pokovovat při těhle teplotách...nesmysl. Víte jak se dělá Nikasil?
No chiping....jaká třetina výkonu? kolem 5-10% ovšem běžně, 15-20% snad...30% by se neobešlo nejspíše bez úpravy odporu výfukové soustavy. Výfuck není tuněnej když řve. To je akorát tak vykuchanej.... :lol: :lol: :lol: změna odporu vejfuku např. přesune výkon v otáčkách....viz grafy na motorové brzdě. Třeba u motorek výměna výfuku za laďák není automatické polepšení....musí se ještě změřit na brzdě a skoro vždy přetryskovat karbce nebo upravit palivová mapa ŘJ.
Ale to už asi dávno víte.
Takhle se dá postupnou laborací z motoru dostat docela dobré koně navíc nebo upravit průběh obou křivek.Že se to projeví na jízdě o tom žádná.Když dostanete točák a koně níž, klesne kromě totálního vytáčení i spotřeba....to je vcelku taky logický.
Spíš jde o to, jestli jde o jednoduché doladění nebo o kompletní maximální nahonění výkonu na horní možnou mez. Protože u toho např. při zvýšení tlaků na kliku může být u některých sériových motorů problém. Pak se používají zase lepší díly, přestavují se motory, vyvažují na lepší parametry aby šlo vyhnat motor do vyšších otáček,,,, s maximem cca 18tis.toček, kdy se vám přestanou včas vracet pružiny ventilů...atd atd. Pak máme zase desmodromické nucené otevírání a zavírání ventilů umožňující vyšší točky atd....to jsme v F1....jestli dáte aspoň mega za motor, jsou firmy, co vám s tím udělají zázraky.
Pokud vám stačí bezpečně nahnaných pár koní, spraví to pár ticek.
Každej podle gusta a kapsy.
Jo a to jsem vůbec ještě vynechal kompresory, turba, NOS, atd....

Re: Spotřeba

Napsal: 21 črc 2009 22:48
od Vokoun
Nazdárek Farmáři,
koukám že si to dostal zase o kousek dál :grin: Prvotně šlo o moji zkusenost s jedním přípravkem a já ji prostě postoupil "pro všechny", načeš někteří to odsoudili tkzvn. "ánblok", neboť asi "jedna paní povídala", prostě bez osobní zkušenosti. Pokud ji mám, ať kladnou či zápornou, dám ji do placu. Pokud ji nemám, nepodporuji fámy. :wink:

Re: Spotřeba

Napsal: 21 črc 2009 22:56
od Ferda 2,4i
Farmáři,
tak teď jsi přesně refil to co já hledám celý léta a čím víc, tím blíž (nebo dál) jsem tomu co jsi popsal. Bylo by fajn si promluvit někde v rálu. Jak se zdá máme stejnou notu i když to z textu nevyplyne. Přesně tohle mám za sebou. Já jen nechtěl nikoho unavovat těmi odbornými výrazy. :mrgreen:

Re: Spotřeba

Napsal: 22 črc 2009 14:48
od Žanek
Farmáři zareagoval jsi přesně jak jsem předpokládal . Proto jsem psal o čipnutí a testu na motorové brzdě a taky o rezervě téměř třetiny výkonu motoru.(Výrobce by byl blázen nevyužít to v konkurenci kdyby to byla pravda.) Firmy které se čipováním zabývají totiž slibují až 30 % navýšení výkonu pouhým čipnutím. Bohužel mnoho lidí tomu uvěří. Právě na brzdě by však zjistili zvýšení do těch 15 % max. Dostat z 85 KW motoru 110KW tak tomu nevěřím ani náhodou. :roll: U tohoto motoru by to dělalo 29,4% zvýšení výkonu. :twisted: Proto píšu - pokud si někdo tyto věci dělá na svým autě tak to mě nečiní problém. :mrgreen:

Re: Spotřeba

Napsal: 22 črc 2009 20:40
od Luki
Farmáři, podle čeho jsi poznal, že olej odešel?

Re: Spotřeba

Napsal: 23 črc 2009 12:20
od farmář
Luki to poznáš jednoduše. Když vypneš motor, dopřevalí. Když se ti zastaví jak kdybys ho zadřel, jistě nemaže. Máš pak dvě verze...olej nebo čerpadlo oleje. Čerpadlo odejít může,ale tak časté to není. Oleje pokud dosahuje kolem 180C mají mít chlazení-chladič. Kdo chladič má, musí ho taky pravidelně čistit, aspoň vyfoukat vzduchem. Pokud není aktivní(vrtule) ale jen náporovej, funguje jen tak nějak, ale lepší než nic.

Já motory stavět nechci. Mám motku, tam si s tím trošku občas hraju,ale nemám čas na svá hobby. Stavět sportovní motory je věc cviku....začít sám doma jde, ale přebírat zkušenosti je k nezaplacení, proto je nejlepší se přilípnout na někoho, kdo to dělá léta. I když nebude u něj vše ok, vybrat si jeho zkušenosti, zkombinovat s jinejma a od toho se odpíchnout. Jak funguje Maybach atd...firmy na ladění .Maybach je teda i na tunning kastle a interieru....ti jsou dokonalí.

Firmy slibují 30% u chiptunningu, ale opravdu se tomu nedá věřit, jsou motory kde se to třeba dá, jsou takové kde je rezerva fakt malá. Ale velké nárůsty budou hraničit s úpravami čerpadel a trysek. Navýšení bude mít taky vliv na množství paliva...jo to je taky jedna věc, jestli se jde cestou ideálního vyladění poměru nebo zvýšení množství, kdy to hoří pomálu ještě ve výfuku.... Fabriky ty motory mají udělané plus mínus autobus, něco je už vyladěné jako lepší modely přímo z fabriky, to si sami vyberou podle kvality sesazených dílů ty lepší a ty klidně "nahoní" víc. Proč ne každej motor jde nahonit o hodně? kliky, hlavy, turba, těsnění, ventily....inu nejsou motory jeden jako druhej.

Velké rezervy jsou u velkoseriové výroby.Tam potřebují mít toho fóra většího, baby se eliminovala zmetkovitost. Hlava co by nevydržela turbo klidně může najezdit hafo km(víc jak záruku) jako atmosférák.Leckdy ovšem dají hlavu pro turbo i jako atmosférickou, když jiná není....akorát že pak mají ztrátu tzv.obětovanou příležitost, jsetli to moc nemotám, protože ji mohli prodat dráž jako turbínovou.Ovšem ceny dílů u výrobce jsou málo rozdílné...zato v servisu to znát je.

Já osobně jsem pro to, aby auto jezdilo jak má, až budu chtít nějaký extrém, koupím auto kde se s tím počítá aj v brzdách a tak, v průtoku filtrace paliva, v chlazení vody a oleje....jako když to všechno nacpete do auta, mohli jste si rovnou koupit silnější. A vzhledem k tomu, že v jednoduchosti je síla, ideální je V3S nebo Kresťákova Tatra!!!!! 8)

Re: Spotřeba

Napsal: 23 črc 2009 12:23
od farmář
jo a podle směšovacích rovnic, pokud někam nacpu víc paliva, musím tam nacpat víc vzduchu...a musí to mít šanci shořet. Takže filtrace paliva, filtrace vzduchu, dávkování(karbce, váhy...) ten malej chipping má smysl. Ten velkej...opravdu s brzdou jinak je to věc víry než reality.Pak taky plnění a vypráznění....motory jsou věda.Kde jsou ty časy kde se leštily kanály ladám1200 a podobně :wink:

Re: Spotřeba

Napsal: 23 črc 2009 14:12
od Žanek
Ještě k tomu přípočti převody, spojku a další ptákoviny který jsou taky počítaný na určitý výkon motoru. :twisted:

Re: Spotřeba

Napsal: 23 črc 2009 14:51
od farmář
ramena, kuláky, kříže(no ty snad vydržej..)ano převodovky, atd...v podstatě se změní parametry, na které je auto výrobcem dimenzované. Pokud existuje ve stejné kastli jiná motorizace, tak jo,ale není pak lepší šáhnout po ní než se snažit provozovat auto s nehomologovanými úpravami? soutěžáky jsou samozřejmě jiné kafe.

Re: Spotřeba

Napsal: 23 črc 2009 15:13
od Žanek
:!: :!: :!:

Re: Spotřeba

Napsal: 23 črc 2009 19:19
od kresta
farmář píše:jo a podle směšovacích rovnic, pokud někam nacpu víc paliva, musím tam nacpat víc vzduchu...a musí to mít šanci shořet. Takže filtrace paliva, filtrace vzduchu, dávkování(karbce, váhy...) ten malej chipping má smysl. Ten velkej...opravdu s brzdou jinak je to věc víry než reality.Pak taky plnění a vypráznění....motory jsou věda.Kde jsou ty časy kde se leštily kanály ladám1200 a podobně :wink:
u tatry je to jednoduchý :grin: musí bejt černá roura z vejfuku :mrgreen: