Luki to poznáš jednoduše. Když vypneš motor, dopřevalí. Když se ti zastaví jak kdybys ho zadřel, jistě nemaže. Máš pak dvě verze...olej nebo čerpadlo oleje. Čerpadlo odejít může,ale tak časté to není. Oleje pokud dosahuje kolem 180C mají mít chlazení-chladič. Kdo chladič má, musí ho taky pravidelně čistit, aspoň vyfoukat vzduchem. Pokud není aktivní(vrtule) ale jen náporovej, funguje jen tak nějak, ale lepší než nic.
Já motory stavět nechci. Mám motku, tam si s tím trošku občas hraju,ale nemám čas na svá hobby. Stavět sportovní motory je věc cviku....začít sám doma jde, ale přebírat zkušenosti je k nezaplacení, proto je nejlepší se přilípnout na někoho, kdo to dělá léta. I když nebude u něj vše ok, vybrat si jeho zkušenosti, zkombinovat s jinejma a od toho se odpíchnout. Jak funguje Maybach atd...firmy na ladění .Maybach je teda i na tunning kastle a interieru....ti jsou dokonalí.
Firmy slibují 30% u chiptunningu, ale opravdu se tomu nedá věřit, jsou motory kde se to třeba dá, jsou takové kde je rezerva fakt malá. Ale velké nárůsty budou hraničit s úpravami čerpadel a trysek. Navýšení bude mít taky vliv na množství paliva...jo to je taky jedna věc, jestli se jde cestou ideálního vyladění poměru nebo zvýšení množství, kdy to hoří pomálu ještě ve výfuku.... Fabriky ty motory mají udělané plus mínus autobus, něco je už vyladěné jako lepší modely přímo z fabriky, to si sami vyberou podle kvality sesazených dílů ty lepší a ty klidně "nahoní" víc. Proč ne každej motor jde nahonit o hodně? kliky, hlavy, turba, těsnění, ventily....inu nejsou motory jeden jako druhej.
Velké rezervy jsou u velkoseriové výroby.Tam potřebují mít toho fóra většího, baby se eliminovala zmetkovitost. Hlava co by nevydržela turbo klidně může najezdit hafo km(víc jak záruku) jako atmosférák.Leckdy ovšem dají hlavu pro turbo i jako atmosférickou, když jiná není....akorát že pak mají ztrátu tzv.obětovanou příležitost, jsetli to moc nemotám, protože ji mohli prodat dráž jako turbínovou.Ovšem ceny dílů u výrobce jsou málo rozdílné...zato v servisu to znát je.
Já osobně jsem pro to, aby auto jezdilo jak má, až budu chtít nějaký extrém, koupím auto kde se s tím počítá aj v brzdách a tak, v průtoku filtrace paliva, v chlazení vody a oleje....jako když to všechno nacpete do auta, mohli jste si rovnou koupit silnější. A vzhledem k tomu, že v jednoduchosti je síla, ideální je V3S nebo Kresťákova Tatra!!!!!
