Porucha spínání 4x4 u Frontery B
Porucha spínání 4x4 u Frontery B
Zdravím všechny,
mám peoblém
při sepnutí 4x4 na Fronteře 1999 2.2 DTI B, začne kontrolka pouze blikát. Když vlezu pod auto je slyšet že elektrika je v pohodě a spínač sepne, pouze kolesa se neroztočí
Poraďte někdo prosím.
napadl sníh a bydlíme na kopci
DÍKY
mám peoblém




- premek_k
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 591
- Registrován: 05 úno 2007 13:46
- Bydliště: Smilovice u Třince
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4x4 nespíná
Záleží na tom, zda ta kontrolka bliká rychle či pomalu. Pokud pomalu, znamená to, že se provádí připojení předku. To se nepovede, pokud je převodovka v záběru, nebo pokud stojíš (občas). Vyzkoušej to zapnout při pomalé jízdě bez zátěže. Pokud se nepovede přiřazení, začne kontrolka blikat rychle. Pak to svědčí o nějaké závadě a chtělo by to asi diagnostiku.
B-čko LIMITED 2.2 dti 85kW automat rv 2000
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Patrol GR Y61 2.8 TDI Intercooler rv 1998
... Je lepší mít Parkinsona a trochu vylít, než Alzhaimera a zapomenout vypít ...
Re: 4x4 nespíná
řekl bych že bliká rychle navíc při zapnutí když bliká začne motor mít jinej zvuk jako když jedeš 4x4 ale kola prostě nejedou. Další věc je to že v průběhu běžné jízdy bez zapnutí 4x4 začla kontrolka sama od sebe blikat. časem vždy přestala
díky za rady

- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4x4 nespíná
Možná pouze vadný kontakt na ventilu nebo prasklá hadička. Nebo zacpané sání pro podtlak. Zkontrolovat.
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 235
- Registrován: 31 led 2006 20:41
Re: 4x4 nespíná
takovej dotaz, jde ti pak zařadit redukce.
specifikuj to, to by mohlo pomoci při řešení problému
specifikuj to, to by mohlo pomoci při řešení problému
frontera 2,0 sport
frontera 2,4 klasika
frontera 2,2 sport
frontera 2,0 sport
celekm mám nalítano s auty frontera cca 300 000km já sám
frontera 2,4 klasika
frontera 2,2 sport
frontera 2,0 sport
celekm mám nalítano s auty frontera cca 300 000km já sám
Re: 4x4 nespíná
jj redukce funguje, dneska sem byl v Jablonci a docela to stálo za h.... bez 4x4, přidám ještě další otázku nevíte někdo jak se zbavit neustálého svévolného spínání alarmu?? furt to jenom žve a tříská baterku 

- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
schéma zapojení , podtlakové hadičky vedení , schéma řazení
Blokové schéma i s popisem:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: 4x4 nespíná
zdravím pánové tak už to šlape jen kontrolka neustále bliká neví někdo co s tím??? a jedem 

- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4x4 nespíná
Co s tím bylo. Pokud ta kontrolka bliká tak něco není v pořádku.
Re: 4x4 nespíná
Nejspíš kontakty a s tím blikáním nevim bude tam chtít vyměnit jedna hadička či co a třeba se to zpraví. Hlavně že to jede 

- vesmir
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 162
- Registrován: 24 led 2007 15:36
- Bydliště: Krkonoše Frontera B (5dv) 2,2DTi
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
tak se pokusím to trochu rozepsat, snad to někomu pomůže (týká se to pouze Béček):
řazení 4x4 u Béčka se děje ve dvou fázích
1. servomotor na převodovce přesune řadičku s objímkou a připojí přední kardan
(zároveň se odjistí kolík bránící zařazení redukce - takže od této chvíle je možné používat redukci)
2. otevře se jeden z podtlakových ventilů v motorovém prostoru (tuším, že modrý) a "propustí" podtlak k přestavné objímce umístěné na přední nápravě, čímž dojde ke spojení do té doby rozdělené poloosy.
Rozpojování probíhá v obráceném pořadí:
1. nejprve se otevře šedý ventil a přesune objímku na poloose do polohy rozděleno - čímž se odlehčí momenty
2. následně servomotor odpojí kardan (pouze pokud je vyřazena redukce - v opačném případě čeká a bliká kontrolka)
v servisním manuálu v sekci 4B-1 to máte popsané
http://webak.upce.cz/~hajek/vesmir/soubory/Rodeo99.pdf
viewtopic.php?f=8&t=1557
Pokud se některá z těchto operací nezdaří řídící jednotka se o to pokouší po 1.2s ještě 3x. V průběhu řazení bliká kontrolka s fr. 2Hz.
Pokud se ani potom nezdaří kompletní zařazení/odřazení (je indikováno dvěma spínači: na převodovce a v přední nápravě) tak se na to řídící jednotka vyprdne a začne blikat kontrolkou s fr. 4Hz
pozor: může se stát, že zůstane spojená objímka na přední nápravě, pouze se odřadí servo - potom se uživateli zdá, že spínání 4x4 správně funguje, ale kontrolka bliká a jezdí se spojenou přední nápravou což má vliv na životnost a spotřebu...
Teď k tomu prvnímu tazateli:
podle popisu předpokládám, že se daří 1. krok (servo přiřazuje přední kardan), ale nedaří se manipulace s přestavnou objímkou na nápravě. Zkontrolujte, že nejsou nikde prodřené podtlakové hadičky. Před ventily musí být podtlak a když ventily sepnou musí být podtlak i za nimi. Dolů vedou kovové trubičky, tuším, že : 2x k přestavné objímce, 1x zásobník podtlaku, ale od nich dole jsou zase gumové. Nikde nesmí být díra.
Při nasátí na pusu, musíte cítit podtlak, který "neuchází"
Další možnost je nfungující některý ventil - zkuste je proměřit nějakým multimetrem, jestli do nich jde 12V a zda skutečně otevírají
PS: vyplatí se prolistovat manuál
mimochodem, to je v podstatě také návod jak si vyrobit možnost "řazení redukce bez 4x4". Stačí přerušit vypínačem jeden vodič
--------------------------------------------------------------
2nimrod
prosím tě odkud máš ty obrázky? to je z nějakého servisního manuálu, nebo z nějaké knížky? a podle popisu dokonce soudím, že v češtině. Nemohl by ses podělit?
řazení 4x4 u Béčka se děje ve dvou fázích
1. servomotor na převodovce přesune řadičku s objímkou a připojí přední kardan
(zároveň se odjistí kolík bránící zařazení redukce - takže od této chvíle je možné používat redukci)
2. otevře se jeden z podtlakových ventilů v motorovém prostoru (tuším, že modrý) a "propustí" podtlak k přestavné objímce umístěné na přední nápravě, čímž dojde ke spojení do té doby rozdělené poloosy.
Rozpojování probíhá v obráceném pořadí:
1. nejprve se otevře šedý ventil a přesune objímku na poloose do polohy rozděleno - čímž se odlehčí momenty
2. následně servomotor odpojí kardan (pouze pokud je vyřazena redukce - v opačném případě čeká a bliká kontrolka)
v servisním manuálu v sekci 4B-1 to máte popsané
http://webak.upce.cz/~hajek/vesmir/soubory/Rodeo99.pdf
viewtopic.php?f=8&t=1557
Pokud se některá z těchto operací nezdaří řídící jednotka se o to pokouší po 1.2s ještě 3x. V průběhu řazení bliká kontrolka s fr. 2Hz.
Pokud se ani potom nezdaří kompletní zařazení/odřazení (je indikováno dvěma spínači: na převodovce a v přední nápravě) tak se na to řídící jednotka vyprdne a začne blikat kontrolkou s fr. 4Hz
pozor: může se stát, že zůstane spojená objímka na přední nápravě, pouze se odřadí servo - potom se uživateli zdá, že spínání 4x4 správně funguje, ale kontrolka bliká a jezdí se spojenou přední nápravou což má vliv na životnost a spotřebu...
Teď k tomu prvnímu tazateli:
podle popisu předpokládám, že se daří 1. krok (servo přiřazuje přední kardan), ale nedaří se manipulace s přestavnou objímkou na nápravě. Zkontrolujte, že nejsou nikde prodřené podtlakové hadičky. Před ventily musí být podtlak a když ventily sepnou musí být podtlak i za nimi. Dolů vedou kovové trubičky, tuším, že : 2x k přestavné objímce, 1x zásobník podtlaku, ale od nich dole jsou zase gumové. Nikde nesmí být díra.
Při nasátí na pusu, musíte cítit podtlak, který "neuchází"
Další možnost je nfungující některý ventil - zkuste je proměřit nějakým multimetrem, jestli do nich jde 12V a zda skutečně otevírají
PS: vyplatí se prolistovat manuál
mimochodem, to je v podstatě také návod jak si vyrobit možnost "řazení redukce bez 4x4". Stačí přerušit vypínačem jeden vodič

--------------------------------------------------------------
2nimrod
prosím tě odkud máš ty obrázky? to je z nějakého servisního manuálu, nebo z nějaké knížky? a podle popisu dokonce soudím, že v češtině. Nemohl by ses podělit?
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
mám problém. zapnu tlačítko přiřazení předku, kontrolka začne blikat pomalu, po chvilce rychle ale řazení neproběhne. při stlačení je slyšet pod plastovým krytem ruční brzdy cvaknutí relátka ale to je všechno, co se stane. pod autem byl na skříni zatuhlej ten servomotorek. po rozhejbání a namazání , když na něj připojím napětí ( zelenej a zelenočervenej drát ) skříň normálně řadí i vyřazuje, takže problém bude někde po cestě k němu.
dotaz : 1) co má za funkci relé na tunelu ?
2) jelikož ovládací obvod toho relé funguje, kde najdu pojistku jeho silového obvodu ?
3) zasahuje do funce řazení předního náhonu i ŘJ ?
4) pokud to jde přes ŘJ , dá se to nechat načíst ?
5) jak je vymyšlené odpojení elekriky servomotorku v koncovejch polohách ?
6) nemáte někdo schémátko toho zapojení ?
dík za odpovědi, sníh je na spadnutí a rozebírat celé auto a jít po drátech, abych nakonec našel na jejich konci ŘJ , se kterou stejně nic nesvedu, se mi nechce a jak proběhlo diagnostikování závady ,,nejde zařadit redukce ,,v Oplu v Budějcich tu radši popisovat nebudu, snad jen tolik, že se nenamáhali ani zapnout to tlačítko přiřazení předku a tu redukci tam zkoušeli narvat škubáním a taháním za páku, protože je asi jen zatuhlá..........................
dotaz : 1) co má za funkci relé na tunelu ?
2) jelikož ovládací obvod toho relé funguje, kde najdu pojistku jeho silového obvodu ?
3) zasahuje do funce řazení předního náhonu i ŘJ ?
4) pokud to jde přes ŘJ , dá se to nechat načíst ?
5) jak je vymyšlené odpojení elekriky servomotorku v koncovejch polohách ?
6) nemáte někdo schémátko toho zapojení ?
dík za odpovědi, sníh je na spadnutí a rozebírat celé auto a jít po drátech, abych nakonec našel na jejich konci ŘJ , se kterou stejně nic nesvedu, se mi nechce a jak proběhlo diagnostikování závady ,,nejde zařadit redukce ,,v Oplu v Budějcich tu radši popisovat nebudu, snad jen tolik, že se nenamáhali ani zapnout to tlačítko přiřazení předku a tu redukci tam zkoušeli narvat škubáním a taháním za páku, protože je asi jen zatuhlá..........................
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- stavitel1
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 654
- Registrován: 23 čer 2008 19:51
- Bydliště: okres Nitra, SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
skype ,, stavitel2 ,, email ,, stavitel1@azet.sk ,, 2,2dti ,, 5dv.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Porucha spínání 4x4 u Frontery B
parádní katalog- šikula. jen ruštinu musím trošku oprášit
večer se na to podívám, jestli tak jsou i elektroschémata s barvamá drátů. ještě jsi sem mohl přihodit ty vaše stránky s těma cenama 


603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/