Frontera B 2,2i vs 2,2DTi a jak se chovat k studenému motoru
Napsal: 24 srp 2009 10:15
Ahojky, tak myslím že nyní asi trošku zahltím fórům s dojmy pojmy. neb jsem se stal právě novým majitelem Bčka DTL a jakožto dosavadní vlastník Bčka benzínu 2,2 jsem pln dojmů dotazů a názorů. Jezdil jsem cca týden tak mám už nějaké malé srovnání.
Čekal jsem že když jsem si koupil naftu bude menší spotřeba motor co zvládne 300.000 bez opravy trošku živější díky turbu a podobně. tak co asi zatím řít.
Benzínovej motor je primitiní 4 vstřiky 4 svíčky jedno servo na volnoběh. toť veškerá elektronika prostě krom pár čidel teploty hřídele atd. tam nic není.
každý si to tedy opraví za pomoci kladiva a šroubováku, krom toho je v motoru dostatek místa, krásný přístup k rozvodům a ke všemu co si jenčlověk přeje.
Jezdil jsem se spotřebou lehký plyn, vesnice dálnice do 120 všude brždění motorem, kolem 8,5-9 litrů. Ve městě kde už jsou nějaký semafory studený starty do práce a podobně tak kolem 10-10,5 litů na 100. Jednou za rok jsem si vyměnil olej /nádherný přístup k filtru, jednou za 2 roky vyměnil svíčky (nádherný přístup), jednou měnil rozvody (nádherný přístup), jednou repasoval alternátor (nádherný přístup) a jednou měnil palivovej filtr (nádherný přístup)
Takže servisně .. prostě krása.
Co se týče jízdy nebyl motor moc silný ale když se vytočil, Felicii to vždycky natřel a kolem těch 4000 měl sílu jako kráva (kůň) řadil jsem kolem 3000-3500
za studena chytil motor okamžitě topil rychle a větráky se spínaly málokdy.
Tak a teď ta nafta. To nejduležitější a to spotřeba nemůžu zatím porovnat, ale za čas to sem doplním
Co se týče motoru má 88 KW je tam to nové turbo a jsem ztoho silně zmatený. Motor má zcela hladký průběh a když chci trošku zrychlit musím dát plyn opravdu až na zem aby si to asi elektronika přechroupala, pak ale vyletí spotřeba ohodně dál než u benzínu. V křižovatce mám trošku problém že musím řadit někde v půly protože ta jednička je prostě krátká. Benzím jsem si vklidu vytočil na 3500 a zařadil až za křižovatkou. Tady při 3500 je síla pořád stejná takže to prostě tu 2ku chce jenže v půce křižovatky či při jízdě do kopce řadit při 5 km/h no nic moc. Přitom jsem čekal že naopak z mírného kopce tam dám rovnou dvojku a budu jedničku ignorovat. tak jsem to dělal u benzínu a tady díky kroutáku jsme to čekal taky,.. ale houbelec. buď motor chcípne a nebo musím dát otáčky aspoň na 2500 a to zase chudák spojka.
Další věc že motor je fakt hlučnej, asi je to o zvyku. ale jsem toho teď zmatenej a jak řadím podle zvuku všiml jsem si že motor vůbec nevytáčím a řadím už při 2500 což je asi špatně že ??? Benzín při volnoběhu nebylo naprosto poznat že byl zapnutý, žádné hlepání žádný zvuk opravdu ale žádný.
No a to poslední, jen co jsem přijel odešel ventil silenoidu vše je ovládáno podtlakem a je tam asi 6 hýblátek co se nastavují (u benzínu 1) Takže servis pěknej, ani si neumím představit že bych s autem projel někde vodou a dostalo se to do těch 5 tun drátu a elektroniky co jsou v autě natažený.
Za 5 hodinové prohledávání motoru jsem nepochopil jak se mění rozvody a kde je palivovej a olejovej filtr. zato jsem našel krásnou černou expansku pro turbo a nějaký (asi olejový) filtr nad zadní nápravou. Co to je ?? Proboha kdo ten motor vymejšlel.
No další poznatek. Motor se díky interkoleru celkem okamžitě zachřeje.. teda motor právě ne, jen chladiče, takže věčně běžej větráky jenž zbytečně žerou elektřinu namáhaj alternátor a baterku. takže jede větrák, ale přitom motor je ještě takřka studenej, no a když už se zahřeje je problém ho asi uchladit... kterej idiot dal 3 vchladiče za sebe ??? Intercoler, vodní, klimatizace. Nepochopim.. a pak nepochopim jak se dá některej znich vyndat aniž bych vypustil klimu.
No a asi nemusím se ani ptát co se stane když vyjedu nádrž ? Nikde jsem nenašel nic jako ruční dolívátko nafty jen nějakou trubičku prim ale ta je ucpaná ventilkem tak tam se asi nafta neleje. většina aut má vepředu ruční pumpičku kterou si naženu naftu až těsně před vstřiky.. Ano další poznámka Vštřikovací čerpadlo ? To jako proč, proč to nemá vstřiky jako většina aut a oprava pak stojí 20000 ? tady je škatule jak kráva ke který se ani nemůže a jak čtu odchází docela vesele.
Tak a teď to schrnu, kdyžtak stačí písnout odkazy nebo jestli chcete budu vděčen když se rozepíšete.
1. Jak natáhnu naftu když spadne, nebo vyjedu nádrž.. to se prostě jednou stát musí třeba při náklonu vozidla.
2. Kde a jak se mění rozvody.
3. při otočením klíčku neproblikne kontrolka žhavení, sepne se až když je zima nebo je v háji žhavení ?
4. Jak stím jezdíte, v jakých otáčkách je vhodné řadit, níčí se motor když se podtáčí (řadí při 2500) ?
5. Je nafta náchylnějí na krátké jízdy ? Benzín nastartuju popojedu krámu 2 km . Nevadí tohle naftovýmu či turbu atd. ?
6. Je lepší nastartovat a nechat motor pár desítek vteřin zahřát pomalu, nebo naopak vyjet hned aby se motor zahřál zátěží rychleji.
7. má někdo v Praze nebo okolí tenhle motor a dal si semnou sraz na konzultaci porovnání zvuku atd. ?
8. Je normální že motor od turba lehce píská ?
9. Je v pořádku brzdit naftovým motorem ? nedělá to bordel turbu protože při 3000 je seplý naplno ne ?
10. Jak to bude startovat v zimě ?
11. Co mám udělat po koupi (má najeto 95.000, poslední rádoby prohlídka je psaná v 83.000) co mám měnit co čistit kudy na ten olej atd.
Čekal jsem že když jsem si koupil naftu bude menší spotřeba motor co zvládne 300.000 bez opravy trošku živější díky turbu a podobně. tak co asi zatím řít.
Benzínovej motor je primitiní 4 vstřiky 4 svíčky jedno servo na volnoběh. toť veškerá elektronika prostě krom pár čidel teploty hřídele atd. tam nic není.
každý si to tedy opraví za pomoci kladiva a šroubováku, krom toho je v motoru dostatek místa, krásný přístup k rozvodům a ke všemu co si jenčlověk přeje.
Jezdil jsem se spotřebou lehký plyn, vesnice dálnice do 120 všude brždění motorem, kolem 8,5-9 litrů. Ve městě kde už jsou nějaký semafory studený starty do práce a podobně tak kolem 10-10,5 litů na 100. Jednou za rok jsem si vyměnil olej /nádherný přístup k filtru, jednou za 2 roky vyměnil svíčky (nádherný přístup), jednou měnil rozvody (nádherný přístup), jednou repasoval alternátor (nádherný přístup) a jednou měnil palivovej filtr (nádherný přístup)
Takže servisně .. prostě krása.
Co se týče jízdy nebyl motor moc silný ale když se vytočil, Felicii to vždycky natřel a kolem těch 4000 měl sílu jako kráva (kůň) řadil jsem kolem 3000-3500
za studena chytil motor okamžitě topil rychle a větráky se spínaly málokdy.
Tak a teď ta nafta. To nejduležitější a to spotřeba nemůžu zatím porovnat, ale za čas to sem doplním

Co se týče motoru má 88 KW je tam to nové turbo a jsem ztoho silně zmatený. Motor má zcela hladký průběh a když chci trošku zrychlit musím dát plyn opravdu až na zem aby si to asi elektronika přechroupala, pak ale vyletí spotřeba ohodně dál než u benzínu. V křižovatce mám trošku problém že musím řadit někde v půly protože ta jednička je prostě krátká. Benzím jsem si vklidu vytočil na 3500 a zařadil až za křižovatkou. Tady při 3500 je síla pořád stejná takže to prostě tu 2ku chce jenže v půce křižovatky či při jízdě do kopce řadit při 5 km/h no nic moc. Přitom jsem čekal že naopak z mírného kopce tam dám rovnou dvojku a budu jedničku ignorovat. tak jsem to dělal u benzínu a tady díky kroutáku jsme to čekal taky,.. ale houbelec. buď motor chcípne a nebo musím dát otáčky aspoň na 2500 a to zase chudák spojka.
Další věc že motor je fakt hlučnej, asi je to o zvyku. ale jsem toho teď zmatenej a jak řadím podle zvuku všiml jsem si že motor vůbec nevytáčím a řadím už při 2500 což je asi špatně že ??? Benzín při volnoběhu nebylo naprosto poznat že byl zapnutý, žádné hlepání žádný zvuk opravdu ale žádný.
No a to poslední, jen co jsem přijel odešel ventil silenoidu vše je ovládáno podtlakem a je tam asi 6 hýblátek co se nastavují (u benzínu 1) Takže servis pěknej, ani si neumím představit že bych s autem projel někde vodou a dostalo se to do těch 5 tun drátu a elektroniky co jsou v autě natažený.
Za 5 hodinové prohledávání motoru jsem nepochopil jak se mění rozvody a kde je palivovej a olejovej filtr. zato jsem našel krásnou černou expansku pro turbo a nějaký (asi olejový) filtr nad zadní nápravou. Co to je ?? Proboha kdo ten motor vymejšlel.
No další poznatek. Motor se díky interkoleru celkem okamžitě zachřeje.. teda motor právě ne, jen chladiče, takže věčně běžej větráky jenž zbytečně žerou elektřinu namáhaj alternátor a baterku. takže jede větrák, ale přitom motor je ještě takřka studenej, no a když už se zahřeje je problém ho asi uchladit... kterej idiot dal 3 vchladiče za sebe ??? Intercoler, vodní, klimatizace. Nepochopim.. a pak nepochopim jak se dá některej znich vyndat aniž bych vypustil klimu.
No a asi nemusím se ani ptát co se stane když vyjedu nádrž ? Nikde jsem nenašel nic jako ruční dolívátko nafty jen nějakou trubičku prim ale ta je ucpaná ventilkem tak tam se asi nafta neleje. většina aut má vepředu ruční pumpičku kterou si naženu naftu až těsně před vstřiky.. Ano další poznámka Vštřikovací čerpadlo ? To jako proč, proč to nemá vstřiky jako většina aut a oprava pak stojí 20000 ? tady je škatule jak kráva ke který se ani nemůže a jak čtu odchází docela vesele.
Tak a teď to schrnu, kdyžtak stačí písnout odkazy nebo jestli chcete budu vděčen když se rozepíšete.
1. Jak natáhnu naftu když spadne, nebo vyjedu nádrž.. to se prostě jednou stát musí třeba při náklonu vozidla.
2. Kde a jak se mění rozvody.
3. při otočením klíčku neproblikne kontrolka žhavení, sepne se až když je zima nebo je v háji žhavení ?
4. Jak stím jezdíte, v jakých otáčkách je vhodné řadit, níčí se motor když se podtáčí (řadí při 2500) ?
5. Je nafta náchylnějí na krátké jízdy ? Benzín nastartuju popojedu krámu 2 km . Nevadí tohle naftovýmu či turbu atd. ?
6. Je lepší nastartovat a nechat motor pár desítek vteřin zahřát pomalu, nebo naopak vyjet hned aby se motor zahřál zátěží rychleji.
7. má někdo v Praze nebo okolí tenhle motor a dal si semnou sraz na konzultaci porovnání zvuku atd. ?
8. Je normální že motor od turba lehce píská ?
9. Je v pořádku brzdit naftovým motorem ? nedělá to bordel turbu protože při 3000 je seplý naplno ne ?
10. Jak to bude startovat v zimě ?
11. Co mám udělat po koupi (má najeto 95.000, poslední rádoby prohlídka je psaná v 83.000) co mám měnit co čistit kudy na ten olej atd.