Čtyřválec 2.5 TDS.
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
Čtyřválec 2.5 TDS.
Obracím se na Vás se dvěma dotazy ohledně motorů do Áčkové Fronti. Otec mého kamaráda se rozhodl zakoupit pracovní Opel Fronteru (do lesa). Jednu z nabídek má "A" Frontera Sport z roku 1997. Je to prý 2.5 TDS a tvrdí, že je v tom čtyřválcový motor z Alfy Romeo. Prý byl používán i do Chryslerů. Chtěl bych vědět, co je na tom pravdy - italovi mnoho nevěří. Nakolik je to držák, atd. Pak má ještě vyhlídlou Fronteru s motorem 2.8 l. Také bych byl vděčný za stručnou charakteristiku. Zatím Ď.
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
motor
2.5 je z hlediska pov. ručení výhodnější než 2.8 a 2.8 není výkonově žádná sláva. 2.5 j opravdu ital, ale pokud se o ten motor člověk stará tak je to držák vydrží i půl miliónu km. Místo řemene má rozvodová kola, takže životnost hodně moc. Pozor však na jednu věc. Přehřátí motoru a prasklé těsnění pod hlavou.
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
motor
Tak přece ital. Nechtělo se mi věřit, že by němci něco takového spáchali. Hned to kámošovi dám vědět. Jestli jsem dobře pochopil, tak je schůdnější řešení ta 2.5 TDS. Moc díky a klidně jěště přijímám další názory a charakteristiky.
Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
2,5TD
Vyráběli to tito italové: http://www.vm-motori.it/en/01/00/index.jsp - má to čtyři samostatný hlavy (taková saň z pohádky o Honzovi).
Jestli se nepletu, tak u 2,8 se musí poměrně často měnit rozvodovej řemen, což u bazarovýho kusu taky může znamenat hned. U 2,5TD jsou výhodou ty rozvody kolama.
Jestli se nepletu, tak u 2,8 se musí poměrně často měnit rozvodovej řemen, což u bazarovýho kusu taky může znamenat hned. U 2,5TD jsou výhodou ty rozvody kolama.
Naposledy upravil(a) Slaava dne 28 bře 2006 20:27, celkem upraveno 1 x.
- Kondor
- Site Admin
- Příspěvky: 186
- Registrován: 23 dub 2005 20:17
- Bydliště: Blansko, Jihomoravský kraj; FRONTERA 3.2i V6, AUT, už je zvýšená, ostatní zatím základ ...
- Kontaktovat uživatele:
Pokud bych měl já osobně volit, tak bych šel do toho 2.5 TDS. Z nabídky motorů pro Frontery (diesel) je to pravděpodobně ten nejlepší, co do toho dávali. Při údržbě vydržel mnoho a nebyl to žádný žrout.
Za tým OFFROAD-FRONTERA
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Kondor
SERVIS: Chudčice u Brna; servis@offroad-frontera.com; tel.: 608723149
NAHR. DÍLY: Blansko; prodej@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
DOVOZY, ODTAHY, LPG: posta@offroad-frontera.com; tel.: 602765864
Je to sise Ital, motor je původem určen do lodí a tohle je jeho menší varianta. VM-motori má cosispolečného s Detroit-diesel, tak je trochu šmrnclej amerikou. Atak se asi dostal do Jeepů. Já ho mám v Cherokem a velká spokojenost. V Jeepu je o něco silnější nevím proč. Frontéru 2,3 jsem měl a 2,5 nebyla až o tolik silnější. Ta verze co je v Jeepu je o hodně silnější. Jo ale dá se chipnout má pak asi 20-30% navrch. Stává se u nich že praskne hlava, ale né jen tak je to vlivem přehřátí ---- špatně chodící vodní pumpa, --- pozor také na teplotu při zapnuté klimě. Co se týká spotřeby tak papá o něco víc než 2,3jka. Moje Jeepinka jezdí okolo 13l, ale teď zkouším nějaké aditivum, zatím se zdá že šetří asi 20%.
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Co dál na to
Asi bych taky asi volil tento motor. Ještě mě napadá, že stavení vůlí ventilů to má hydroštělama a vložky válců jsou mokré a dají se tak snadno vyměnit. O problémech s jejich těsněním sem neslyšel.
- Jan Fried
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 130
- Registrován: 11 led 2006 14:35
- Bydliště: Č. Budějovice 11 CZ
Motor
Další dobrá informace. Díky za ní. Kupodivu se shodujete na kvalitě tohoto motoru, avšak všeobecně se říká o italskejch dieselech jen to nejhorší. Zřejmě výjimka, která potvrzuje pravidlo. Jednou je to Ital, jindy je to Isuzu a nebo BMW. Opel nedělá v této třídě vlastní motory? 

Čaudy-krátké béčko 99/2.2 dTi 85 kW/X22DTH/automat
Řekl bych to asi tak .... Když si přečteš jakoukoliv recenzi na Frontéru tak se dočteš že 2,5 TDS je to nejlepší a pokud frontéru tak rozhodně právě tenhle moror.
No a pak si najdi recenzi na Jeep Cheeroke a tam se dočteš, že pokud Cherokeho tak rozhodně né 2,5 TD.
No a to se mluví pořád o stejném motoru

Když si ještě domyslím co bych se asi dočetl v rcenzi na Alfa Romeo, Forda Scorpio nebo Toyotu LC70, ty všici tenhle motor také používali.
No raděj se svezu poslechnu zkusím zjistit historii a modlím se že mi cit poradil dobře.
No a pak si najdi recenzi na Jeep Cheeroke a tam se dočteš, že pokud Cherokeho tak rozhodně né 2,5 TD.
No a to se mluví pořád o stejném motoru



Když si ještě domyslím co bych se asi dočetl v rcenzi na Alfa Romeo, Forda Scorpio nebo Toyotu LC70, ty všici tenhle motor také používali.


A cit selhal
Praskla hlava po 15tis. km od nákupu celkem najeto 187tis. Tak budete- li někdo potřebovat radu už vím co se děje když, praskne hlava oprava se muže pohybovat tak od 8-9tis Kč, ale to je tak rychle se toho zbavit a na čisto (nové všechny hlavy) cca 30tis, když dobře seženete materiál (můj případ) . Jinak standartně asi 40tis

Praskla hlava po 15tis. km od nákupu celkem najeto 187tis. Tak budete- li někdo potřebovat radu už vím co se děje když, praskne hlava oprava se muže pohybovat tak od 8-9tis Kč, ale to je tak rychle se toho zbavit a na čisto (nové všechny hlavy) cca 30tis, když dobře seženete materiál (můj případ) . Jinak standartně asi 40tis
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Dejme hlavy dohromady
Nějak poslední dobou začínám pochybovat o tvrzení, že když se člověk o motor stará, tak vydrží i 500.000 km. Já, Dobrota, Honza ale i jiní... 

Tak já už delší dobu začínám mít dojem, že čím novější motor tím víc kurvičů do něj zamontovali, aby si aspoň na servisu vrátili to, co museli slevit na prodeji v rámci konkurenčního snižování cen aut.
No řekni sám ten napínák v 2.3DTR-- kdybych to tvořil já tak ten plocháč co ho vystužuje dole otočím a navlíknu na ten trn. Když by se předřel plast tak to začne dělat randál ale nic se neděje. Randál ti řekne něco neni ok, tak hledáš najdeš a vyměníš apínák a maximálně řetěz. Ale tak jak tam je, se plast předře plocháč spadne dolu, vzpříčí se o řetěz a je to na celej motor. Fakt jestli tohle ploděj vývojový centra automobilek, tak to je jak náš parlament...

No řekni sám ten napínák v 2.3DTR-- kdybych to tvořil já tak ten plocháč co ho vystužuje dole otočím a navlíknu na ten trn. Když by se předřel plast tak to začne dělat randál ale nic se neděje. Randál ti řekne něco neni ok, tak hledáš najdeš a vyměníš apínák a maximálně řetěz. Ale tak jak tam je, se plast předře plocháč spadne dolu, vzpříčí se o řetěz a je to na celej motor. Fakt jestli tohle ploděj vývojový centra automobilek, tak to je jak náš parlament...



- Nimrod
- Site Admin
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 23 dub 2005 22:26
- Skype: davidek_74
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dejme hlavy dohromady
Slávo neztrácej na duchu. Toto tvrzení platí, ale když se oněj s prominutím staraj ...... z Opelu tak to dopadá špatně a zachránit se jej buďto podaří a nebo klekne.Slaava píše:Nějak poslední dobou začínám pochybovat o tvrzení, že když se člověk o motor stará, tak vydrží i 500.000 km. Já, Dobrota, Honza ale i jiní...