Stránka 1 z 3

Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 11:28
od Zevlingston
Zdravím všechny,

nedávno jednomu známému zjistili, že na Volvu XC 90 D5 nafta má zkroucenou hlavu a to má najetých originálních 217 tis. km. Proč to sem píšu: Mechanik, který to dělal (shodou okolností jsem k němu jezdil s předchozím autem a myslím, že se mu dá v klidu věřit) řekl, že se to děje u strašné spousty aut s podobným nájezdem km a na vině jsou šrouby hlavy, které už jsou "unavené" za tu dobu a hlavně tepelně dostávají na prdel, proto pak jdou do háje i hlavy a v 90ti případech ze sta hlavy prasknou/ohnou se...a nejlepší prevence je měnit šrouby hlavy...Je to vůbec možné, že na dieslu se toto děje už tak brzo :?: :?: Jako bonus měl pak 4 z 5 žhavičů totálně + jeden vstřik common railu, takže ho celé toto stálo pouhých 32 tis...Má teda smysl to řešit, dělat si starosti, nebo se to děje jen u takových méně kvalitních značek a s pořádným autem se o to starat nemusím? :mrgreen:

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 12:14
od farmář
na Jeepa mne nové šrouby stály asi dvojku. Při čtvrt megu km to byla dobrá investice. Ne nemyslím si, že by to bylo něco zvláštního, mají se měnit myslím si mnohem dříve při velkém servisu, ale nikdo to nedělá, proto je hodně aut takovými mrdkami, když si to koupíš a pořád to nějak nejde dohnat aby hlavy nefoukaly.
U benzína to tak netrpí, ale u ropy je to prostě znát.

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 12:30
od Zevlingston
Takže až pojedu příští týden k Myslivcovi na servis, tak budu mít další položku :grin:

Tak díky moc za rychlou odpověď

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 12:39
od farmář
jj hele pokud bude hlava dole, zabruš ventily, dej nový těsnění, gufírka ventilů a nový šrouby a pak děj se vůle boží. Ale minimalizuješ si problémy ....a vyčistit hydroštely.

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 12:51
od Zevlingston
Aha...no do prd.. chtěl jsem dělat spoustu dalších věcí...no budu muset postupně a mezitím doufat, že to ještě chvilku vydrží bez generálky motoru :mrgreen:

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 13:04
od myslivec
Pokud ten motor neuvaříš, tak je to zbytečný :wink:

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 13:22
od Zevlingston
No mě dostalo, že na tom volvu to nevyvřelo, akorát v zimě mu to psalo, že má zkontrolovat hladinu chladící kapaliny...byla dva cm po maximem, tak to neřešil a teplotu motoru měl pořád na 90 stupních... přišlo se na to, když si to chtěl doplnit a už se vezl. Resp pak se měsíc nevezl :lol:

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 14:02
od farmář
jak jsi chtěl měnit šrouby? po jednom a těsnění nechat? to snad ne :) těsnění po 200tis. km je už taky problematický, takže když už ak najednou. Když je palice dole, je dobré ji očistit, přeměřit jestli je rovná a vyčistit hydroštely. To už přebrousíš pastou i ty ventily když jsou venku a pak ti zase budou krásně sedět. Gufírka stojí prd a nezapomeň dát nové těsnění pod ventilové víko, ať ti nechčije jako mě. Guma stárne, já tam mám nový ale 3 otevřený za 2 roky a chčije.

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 14:14
od Zevlingston
Právěže jenom nové těsnění a šrouby, ale netušil jsem, že je dobré dělat kotel dalších věcí...hold to musí ještě vydržet, zas tak bohatý nejsu...teď jsou na pořadu dne náplně všude možně aj nemožně

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 16:00
od farmář
zabrousit ventily je jen otravné nic víc. Vyndat hydroštely a vymáčknout, gufera stojí pakatel. Je to víc o práci než dílech, ten zbytek.

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 20:01
od Janeš Petr
myslivec píše:Pokud ten motor neuvaříš, tak je to zbytečný :wink:
přesně, někdo zas vymejšlí hovadiny, jak z lidí tahat peníze

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 20:26
od vlado007
Zevlingston píše:No mě dostalo, že na tom volvu to nevyvřelo, akorát v zimě mu to psalo, že má zkontrolovat hladinu chladící kapaliny...byla dva cm po maximem, tak to neřešil a teplotu motoru měl pořád na 90 stupních... přišlo se na to, když si to chtěl doplnit a už se vezl. Resp pak se měsíc nevezl :lol:
To akoze mal 2cm vody pod maximom a vsetko inac fungovalo a davali dole hlavu :?: :shock: :shock: :shock:

Re: Hlava válců

Napsal: 11 čer 2013 20:58
od Janeš Petr
Vlado, je to smutné ale vypadá to tak :lol: někdo holt umí vydělávat i v období krize :?

Re: Hlava válců

Napsal: 12 čer 2013 06:17
od Zevlingston
vlado007 píše:To akoze mal 2cm vody pod maximom a vsetko inac fungovalo a davali dole hlavu :?: :shock: :shock: :shock:
Jo přesně, jezdil s tím pár měsíců. Když potom přijel do servisu, otevřel víčko od expanzky, tak kapalina byla najednou po okraj expanzky...tomu mechanikovi se to nelíbilo, tak pátral po všem možném, včetně nějakého špuntu v oběhu, ale nic nenašel. Pak udělal 2 testy chladící kapaliny a v obou se potvrdilo, že má v chladiči výfukové zplodiny. Takže dali hlavu dolů, poslali na přeměření a byla fakt trochu ohlá...

Re: Hlava válců

Napsal: 12 čer 2013 13:06
od Slaava
Nebudu tu zmiňovat tepelnou roztažnost vody, kvůli který po odtlakování chladicího okruhu vypadá expanzka zatepla přeplněná a budu předpokládat, že to v tom servisu nechali vychladnout.

Nevím, jestli je to tím horkem nebo tím, že jsem krapet pomalejší ale nějak tuhle diskuzi nechápu. Nehledal bych u starejch známejch závad nějaký nový příčiny. Těsnění pod hlavou odchází z různejch důvodů (koroze, tepelné namáhaní, zpouchnutí gumovejch částí, mizerná kvalita z výroby) a bloky a hlavy jsou tak divný patvary, že opakovaným chladnutím a ohříváním podle mě není žádnej po 200.000km rovnej jako když střelí a "trochu ohlá" hlava je pak vlastně slušnej výsledek. Vadnoucí šrouby bych za tímhle fakt nehledal, byť jsou utažený a roztažený fakt dost.

Jenom připomenu už zmiňovanou příhodu, kdy se mi jeden majitel 2,5TDs chlubil, že jeho dobrej kamarád mu v servisu za výměnu rozvodů účtoval jenom tři a půl tisíce... 2,5TDs nemá rozvody.