Spotřeba
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Spotřeba
Jo,jo. Kvůli tomuhle.
Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
co to je ty kolečkový brusleVokoun píše:No Kresťáku ty samozřejmě můžeš. Ty si podobný přípravek nalil do kolečkových bruslí a zadřeli se ti![]()

Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Spotřeba
Psal jsi o tatře. Sranda musí bejt. 

Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Spotřeba
sramdisti. Vyzkoušel jsem ekolube, nějakejsráč od M,metal něco, wynns, jinej asi duralube, byly toho mraky. Musíte si ovšem uvědomit, co to dělá a co to může dělat. Generálku vám to neudělá. Degradaci oleje teplem taky moc nezastaví. Zvýšit jeho adhezi na dílech jo, přidat nějaký částice s určitým záměrem pro odolnost v tlaku taky, plus tření...to snad. Pokovovat při těhle teplotách...nesmysl. Víte jak se dělá Nikasil?
No chiping....jaká třetina výkonu? kolem 5-10% ovšem běžně, 15-20% snad...30% by se neobešlo nejspíše bez úpravy odporu výfukové soustavy. Výfuck není tuněnej když řve. To je akorát tak vykuchanej....
změna odporu vejfuku např. přesune výkon v otáčkách....viz grafy na motorové brzdě. Třeba u motorek výměna výfuku za laďák není automatické polepšení....musí se ještě změřit na brzdě a skoro vždy přetryskovat karbce nebo upravit palivová mapa ŘJ.
Ale to už asi dávno víte.
Takhle se dá postupnou laborací z motoru dostat docela dobré koně navíc nebo upravit průběh obou křivek.Že se to projeví na jízdě o tom žádná.Když dostanete točák a koně níž, klesne kromě totálního vytáčení i spotřeba....to je vcelku taky logický.
Spíš jde o to, jestli jde o jednoduché doladění nebo o kompletní maximální nahonění výkonu na horní možnou mez. Protože u toho např. při zvýšení tlaků na kliku může být u některých sériových motorů problém. Pak se používají zase lepší díly, přestavují se motory, vyvažují na lepší parametry aby šlo vyhnat motor do vyšších otáček,,,, s maximem cca 18tis.toček, kdy se vám přestanou včas vracet pružiny ventilů...atd atd. Pak máme zase desmodromické nucené otevírání a zavírání ventilů umožňující vyšší točky atd....to jsme v F1....jestli dáte aspoň mega za motor, jsou firmy, co vám s tím udělají zázraky.
Pokud vám stačí bezpečně nahnaných pár koní, spraví to pár ticek.
Každej podle gusta a kapsy.
Jo a to jsem vůbec ještě vynechal kompresory, turba, NOS, atd....
No chiping....jaká třetina výkonu? kolem 5-10% ovšem běžně, 15-20% snad...30% by se neobešlo nejspíše bez úpravy odporu výfukové soustavy. Výfuck není tuněnej když řve. To je akorát tak vykuchanej....



Ale to už asi dávno víte.
Takhle se dá postupnou laborací z motoru dostat docela dobré koně navíc nebo upravit průběh obou křivek.Že se to projeví na jízdě o tom žádná.Když dostanete točák a koně níž, klesne kromě totálního vytáčení i spotřeba....to je vcelku taky logický.
Spíš jde o to, jestli jde o jednoduché doladění nebo o kompletní maximální nahonění výkonu na horní možnou mez. Protože u toho např. při zvýšení tlaků na kliku může být u některých sériových motorů problém. Pak se používají zase lepší díly, přestavují se motory, vyvažují na lepší parametry aby šlo vyhnat motor do vyšších otáček,,,, s maximem cca 18tis.toček, kdy se vám přestanou včas vracet pružiny ventilů...atd atd. Pak máme zase desmodromické nucené otevírání a zavírání ventilů umožňující vyšší točky atd....to jsme v F1....jestli dáte aspoň mega za motor, jsou firmy, co vám s tím udělají zázraky.
Pokud vám stačí bezpečně nahnaných pár koní, spraví to pár ticek.
Každej podle gusta a kapsy.
Jo a to jsem vůbec ještě vynechal kompresory, turba, NOS, atd....
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Vokoun
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3017
- Registrován: 30 dub 2009 19:38
- Bydliště: Brno
Re: Spotřeba
Nazdárek Farmáři,
koukám že si to dostal zase o kousek dál
Prvotně šlo o moji zkusenost s jedním přípravkem a já ji prostě postoupil "pro všechny", načeš někteří to odsoudili tkzvn. "ánblok", neboť asi "jedna paní povídala", prostě bez osobní zkušenosti. Pokud ji mám, ať kladnou či zápornou, dám ji do placu. Pokud ji nemám, nepodporuji fámy. 
koukám že si to dostal zase o kousek dál


Frontera B 2.2DTi 16V Sport RS,r.v.10/98, trošinku upravená
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
Žiju OFF !
http://www.fronteramorava.estranky.cz/
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 103
- Registrován: 09 pro 2008 22:07
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Farmáři,
tak teď jsi přesně refil to co já hledám celý léta a čím víc, tím blíž (nebo dál) jsem tomu co jsi popsal. Bylo by fajn si promluvit někde v rálu. Jak se zdá máme stejnou notu i když to z textu nevyplyne. Přesně tohle mám za sebou. Já jen nechtěl nikoho unavovat těmi odbornými výrazy.
tak teď jsi přesně refil to co já hledám celý léta a čím víc, tím blíž (nebo dál) jsem tomu co jsi popsal. Bylo by fajn si promluvit někde v rálu. Jak se zdá máme stejnou notu i když to z textu nevyplyne. Přesně tohle mám za sebou. Já jen nechtěl nikoho unavovat těmi odbornými výrazy.

Ferda (Obelix) - Frontera A 2,4i 1992 dlouhá
Honda VT 750 Shadow Spirit, Přestavba.
Honda VT 750 Shadow Spirit, Přestavba.
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: Spotřeba
Farmáři zareagoval jsi přesně jak jsem předpokládal . Proto jsem psal o čipnutí a testu na motorové brzdě a taky o rezervě téměř třetiny výkonu motoru.(Výrobce by byl blázen nevyužít to v konkurenci kdyby to byla pravda.) Firmy které se čipováním zabývají totiž slibují až 30 % navýšení výkonu pouhým čipnutím. Bohužel mnoho lidí tomu uvěří. Právě na brzdě by však zjistili zvýšení do těch 15 % max. Dostat z 85 KW motoru 110KW tak tomu nevěřím ani náhodou.
U tohoto motoru by to dělalo 29,4% zvýšení výkonu.
Proto píšu - pokud si někdo tyto věci dělá na svým autě tak to mě nečiní problém. 



-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 28 črc 2008 07:51
- Bydliště: Jabloňany, Vozidlo Frontera B 5dv.3,2 6V r.v.99, Audi A8 4,2 r.v.95
Re: Spotřeba
Farmáři, podle čeho jsi poznal, že olej odešel?
Frontera B 3,2 V6 5dveří, r.v.99, 190 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
Audi A8 4,2 r.v.95 310 000 km
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Spotřeba
Luki to poznáš jednoduše. Když vypneš motor, dopřevalí. Když se ti zastaví jak kdybys ho zadřel, jistě nemaže. Máš pak dvě verze...olej nebo čerpadlo oleje. Čerpadlo odejít může,ale tak časté to není. Oleje pokud dosahuje kolem 180C mají mít chlazení-chladič. Kdo chladič má, musí ho taky pravidelně čistit, aspoň vyfoukat vzduchem. Pokud není aktivní(vrtule) ale jen náporovej, funguje jen tak nějak, ale lepší než nic.
Já motory stavět nechci. Mám motku, tam si s tím trošku občas hraju,ale nemám čas na svá hobby. Stavět sportovní motory je věc cviku....začít sám doma jde, ale přebírat zkušenosti je k nezaplacení, proto je nejlepší se přilípnout na někoho, kdo to dělá léta. I když nebude u něj vše ok, vybrat si jeho zkušenosti, zkombinovat s jinejma a od toho se odpíchnout. Jak funguje Maybach atd...firmy na ladění .Maybach je teda i na tunning kastle a interieru....ti jsou dokonalí.
Firmy slibují 30% u chiptunningu, ale opravdu se tomu nedá věřit, jsou motory kde se to třeba dá, jsou takové kde je rezerva fakt malá. Ale velké nárůsty budou hraničit s úpravami čerpadel a trysek. Navýšení bude mít taky vliv na množství paliva...jo to je taky jedna věc, jestli se jde cestou ideálního vyladění poměru nebo zvýšení množství, kdy to hoří pomálu ještě ve výfuku.... Fabriky ty motory mají udělané plus mínus autobus, něco je už vyladěné jako lepší modely přímo z fabriky, to si sami vyberou podle kvality sesazených dílů ty lepší a ty klidně "nahoní" víc. Proč ne každej motor jde nahonit o hodně? kliky, hlavy, turba, těsnění, ventily....inu nejsou motory jeden jako druhej.
Velké rezervy jsou u velkoseriové výroby.Tam potřebují mít toho fóra většího, baby se eliminovala zmetkovitost. Hlava co by nevydržela turbo klidně může najezdit hafo km(víc jak záruku) jako atmosférák.Leckdy ovšem dají hlavu pro turbo i jako atmosférickou, když jiná není....akorát že pak mají ztrátu tzv.obětovanou příležitost, jsetli to moc nemotám, protože ji mohli prodat dráž jako turbínovou.Ovšem ceny dílů u výrobce jsou málo rozdílné...zato v servisu to znát je.
Já osobně jsem pro to, aby auto jezdilo jak má, až budu chtít nějaký extrém, koupím auto kde se s tím počítá aj v brzdách a tak, v průtoku filtrace paliva, v chlazení vody a oleje....jako když to všechno nacpete do auta, mohli jste si rovnou koupit silnější. A vzhledem k tomu, že v jednoduchosti je síla, ideální je V3S nebo Kresťákova Tatra!!!!!
Já motory stavět nechci. Mám motku, tam si s tím trošku občas hraju,ale nemám čas na svá hobby. Stavět sportovní motory je věc cviku....začít sám doma jde, ale přebírat zkušenosti je k nezaplacení, proto je nejlepší se přilípnout na někoho, kdo to dělá léta. I když nebude u něj vše ok, vybrat si jeho zkušenosti, zkombinovat s jinejma a od toho se odpíchnout. Jak funguje Maybach atd...firmy na ladění .Maybach je teda i na tunning kastle a interieru....ti jsou dokonalí.
Firmy slibují 30% u chiptunningu, ale opravdu se tomu nedá věřit, jsou motory kde se to třeba dá, jsou takové kde je rezerva fakt malá. Ale velké nárůsty budou hraničit s úpravami čerpadel a trysek. Navýšení bude mít taky vliv na množství paliva...jo to je taky jedna věc, jestli se jde cestou ideálního vyladění poměru nebo zvýšení množství, kdy to hoří pomálu ještě ve výfuku.... Fabriky ty motory mají udělané plus mínus autobus, něco je už vyladěné jako lepší modely přímo z fabriky, to si sami vyberou podle kvality sesazených dílů ty lepší a ty klidně "nahoní" víc. Proč ne každej motor jde nahonit o hodně? kliky, hlavy, turba, těsnění, ventily....inu nejsou motory jeden jako druhej.
Velké rezervy jsou u velkoseriové výroby.Tam potřebují mít toho fóra většího, baby se eliminovala zmetkovitost. Hlava co by nevydržela turbo klidně může najezdit hafo km(víc jak záruku) jako atmosférák.Leckdy ovšem dají hlavu pro turbo i jako atmosférickou, když jiná není....akorát že pak mají ztrátu tzv.obětovanou příležitost, jsetli to moc nemotám, protože ji mohli prodat dráž jako turbínovou.Ovšem ceny dílů u výrobce jsou málo rozdílné...zato v servisu to znát je.
Já osobně jsem pro to, aby auto jezdilo jak má, až budu chtít nějaký extrém, koupím auto kde se s tím počítá aj v brzdách a tak, v průtoku filtrace paliva, v chlazení vody a oleje....jako když to všechno nacpete do auta, mohli jste si rovnou koupit silnější. A vzhledem k tomu, že v jednoduchosti je síla, ideální je V3S nebo Kresťákova Tatra!!!!!

Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Spotřeba
jo a podle směšovacích rovnic, pokud někam nacpu víc paliva, musím tam nacpat víc vzduchu...a musí to mít šanci shořet. Takže filtrace paliva, filtrace vzduchu, dávkování(karbce, váhy...) ten malej chipping má smysl. Ten velkej...opravdu s brzdou jinak je to věc víry než reality.Pak taky plnění a vypráznění....motory jsou věda.Kde jsou ty časy kde se leštily kanály ladám1200 a podobně 

Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Žanek
- Super diskutér
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 04 lis 2007 00:21
Re: Spotřeba
Ještě k tomu přípočti převody, spojku a další ptákoviny který jsou taky počítaný na určitý výkon motoru. 

- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Spotřeba
ramena, kuláky, kříže(no ty snad vydržej..)ano převodovky, atd...v podstatě se změní parametry, na které je auto výrobcem dimenzované. Pokud existuje ve stejné kastli jiná motorizace, tak jo,ale není pak lepší šáhnout po ní než se snažit provozovat auto s nehomologovanými úpravami? soutěžáky jsou samozřejmě jiné kafe.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- kresta
- Ultra diskutér
- Příspěvky: 3672
- Registrován: 18 lis 2007 13:56
- Bydliště: Mělník-Býkev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
u tatry je to jednoduchýfarmář píše:jo a podle směšovacích rovnic, pokud někam nacpu víc paliva, musím tam nacpat víc vzduchu...a musí to mít šanci shořet. Takže filtrace paliva, filtrace vzduchu, dávkování(karbce, váhy...) ten malej chipping má smysl. Ten velkej...opravdu s brzdou jinak je to věc víry než reality.Pak taky plnění a vypráznění....motory jsou věda.Kde jsou ty časy kde se leštily kanály ladám1200 a podobně


Land Rover 110 HAE 1983 3,5 V8 Land Rover 101 FC Land Rover SII 109 1959-miláčci
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák
HUSQWARNA WR 300 MY2011 Kawasaki KDX 250 1994-babička :-)
BMW 530D E39
Tatra 138 turbo-konečně už vyhrála
X5 4,6is-255kw-v max 280km/h
Tatra 148 cas32-hasičáák