2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
- Sergio
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 193
- Registrován: 10 srp 2009 18:16
- Bydliště: Lovosice-Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
Po včerejším výletu na Babiny s kamarádem, který je relativně čerstvým majitelem Cherokeeho 2,5TDs jsem se rozhodl napsat porovnání dvou "stejných" motorů v různých autech.
Také doufám, že alespoň trochu napravím pověst Frontery
Včera po 17:00 hodině jsme se sešli a po té vyrazili směr Babiny, jízda spíše pomalá.
Kousek za Litoměřicemi už je to jen samý kopeček a serpentýna a po pár kopečcích kouknu do zrcátek a Cherokee u kraje s kouřem od motoru- VAŘIL!!! a Frontera bez problému na běžné provozní teplotě
I když oba motory pochází od stejného výrobce VM Motori se stejným výkonem a stejným rokem výroby 1997, vypadají na první pohled stejně, ale pravda je jinde
Při podrobnějším pohledu pod kapoty je vidět hned několik rozdílů.
U jeepa je motor méně prošpikován elektrikou ( např.: ovládání plynu lankem), žhavící svíčky umístěny na boku motoru, rozdílné umístění komponentů- čerpadlo, alternátor, ŘJ. Hlavní rozdíl je v tom, že Čerokán má podstatně menší chladič a postrádá chladič oleje
, proto zřejmě vznikla fáma, že 2,5TDs ve Fronteře vaří
A dle TP je i označení motorů jiné Frontera má označení VM41.. Cherokee zas VM50..
Také jízdní vlastnosti jsou malinko jinde, Frontera táhne již od 1500 ot/min. , ale Cherokee až za hranicí 2000ot./min.
Na závěr chci jen dodat, že není 2,TDs jako 2,5TDs
Také doufám, že alespoň trochu napravím pověst Frontery

Včera po 17:00 hodině jsme se sešli a po té vyrazili směr Babiny, jízda spíše pomalá.
Kousek za Litoměřicemi už je to jen samý kopeček a serpentýna a po pár kopečcích kouknu do zrcátek a Cherokee u kraje s kouřem od motoru- VAŘIL!!! a Frontera bez problému na běžné provozní teplotě

I když oba motory pochází od stejného výrobce VM Motori se stejným výkonem a stejným rokem výroby 1997, vypadají na první pohled stejně, ale pravda je jinde

Při podrobnějším pohledu pod kapoty je vidět hned několik rozdílů.
U jeepa je motor méně prošpikován elektrikou ( např.: ovládání plynu lankem), žhavící svíčky umístěny na boku motoru, rozdílné umístění komponentů- čerpadlo, alternátor, ŘJ. Hlavní rozdíl je v tom, že Čerokán má podstatně menší chladič a postrádá chladič oleje


A dle TP je i označení motorů jiné Frontera má označení VM41.. Cherokee zas VM50..
Také jízdní vlastnosti jsou malinko jinde, Frontera táhne již od 1500 ot/min. , ale Cherokee až za hranicí 2000ot./min.
Na závěr chci jen dodat, že není 2,TDs jako 2,5TDs

Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: 2,5TDs vs 2,5TDs
Může to bejt taky kus od kusu, podle servisu. Většinou všichni na 2,5TD v Jeepu nadávaj, jenže to sou zase nejspíš ty všechno-vím-kecy. Kolik vůbec váží Čeroký?
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra
- maxik.t
- Pokročilý diskutér
- Příspěvky: 854
- Registrován: 01 zář 2009 21:17
- Bydliště: Prostějov
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
Ahoj
Podle toho tvýho porovnání je jasný proč TDSo v jeepech nevydrží. Musí točit aby to trochu jelo
malej chladič
rychle se zvedne teplota,nestíhá uchladit
průser přehřátím (může i prasknout hlava)
. Ovšem číro by mělo vážit kolem 1,5t a froňa něco málo pod 2t
Taky je to hodně o "mezikusu" ,prostě ten lodní motor nesmíme tak hnát 
Podle toho tvýho porovnání je jasný proč TDSo v jeepech nevydrží. Musí točit aby to trochu jelo






NO road ? NO stress ◄OFFROAD►
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
2.5 TDS long , 1997, 31x13,5 R15 Maxxis Mudzila, naviják 5,4t , lift 6cm + bodylift 5cm ,CB,nějaký ty světýlka na střeše, šnorchl , přední a zadní pevnosťák , expediční zahrádka ,pergola...
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
a taky je ve Voyageru...akorát že jsou dva, někdy kolem 96tého se lámaly.....kolovej a nekolovej?? prostě, skoro stejný a přesto jiný.
Bývalý skorotchán ho taky měl. Když to jezdilo, byl spokojenej. Jinak měl taky jen těžkýho kačera na provaze. Má ho kámošky táta a je spokojenej, furt mu to jezdí v pohodě a tahaj s tím koně. Tak je to kus od kusu a asi i typy motoru a taky jako u všech....pokud ho před tebou někdo utaví, bude už asi divnej nafurt.
Bývalý skorotchán ho taky měl. Když to jezdilo, byl spokojenej. Jinak měl taky jen těžkýho kačera na provaze. Má ho kámošky táta a je spokojenej, furt mu to jezdí v pohodě a tahaj s tím koně. Tak je to kus od kusu a asi i typy motoru a taky jako u všech....pokud ho před tebou někdo utaví, bude už asi divnej nafurt.

Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Sergio
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 193
- Registrován: 10 srp 2009 18:16
- Bydliště: Lovosice-Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
Oba máme r.v. 1997 a Čeroký by měl vážit tušim 1600kg a frontera 1990kg, taky by to mělo bejt i jinak zpřevodovaný, příště se pokusim nafotit pár rozdílů, páč mi přijde, že se touhle tématikou moc lidí nezabejvá a hážou 2,5TDs do jednoho pytle 

Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
určitě máš pravdu, lidi, co to nikdy neměli tomu říkaj zkurvenej ital. Přitom komu to chodilo jelikož to měl v cajku byl spokojenej.Jestli má ten Jeep horší chlazení, těžko z něj dostane stejnej výkon. 

Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 82
- Registrován: 30 kvě 2011 15:49
- Bydliště: SR hrabovka frontera 2,5 tds A krátka 97r.v
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
kluci chcel by som kupiť jeepa . každy mi vravi že 2.5 tds nekupuj lebo sa to hreje. ALE PODLA MNA TO NENI AUTOM zaleži to od šofera . ked mám celí chladiaci sistem poriadku , od vodnej pumpi aš po nezasratej chladič, tak sa to nesmie prehriať ani za boha . a kto nadava na 2,5 tds u fronteri tak je dement podla mna to to vynikajuci motor .
- Sergio
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 193
- Registrován: 10 srp 2009 18:16
- Bydliště: Lovosice-Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
Pokud je vše v cajku, tak ho neuvaříš, ale 2,5TDs jsem měl a už bych do něj nešel. Tim neřikám, že je to špatnej motor, jen už je dost starejlukes 2,5 tds píše:kluci chcel by som kupiť jeepa . každy mi vravi že 2.5 tds nekupuj lebo sa to hreje. ALE PODLA MNA TO NENI AUTOM zaleži to od šofera . ked mám celí chladiaci sistem poriadku , od vodnej pumpi aš po nezasratej chladič, tak sa to nesmie prehriať ani za boha . a kto nadava na 2,5 tds u fronteri tak je dement podla mna to to vynikajuci motor .

Roman, Frontera dlouhá 2,5Tds, r.v. 97, zvedlá +5cm zadek a 4cm předek, 31x10,5 R15
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
Ve 190 tkm smrt motoru. Nyní BMW :-)
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 82
- Registrován: 30 kvě 2011 15:49
- Bydliště: SR hrabovka frontera 2,5 tds A krátka 97r.v
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
starej ale dobrej
malo elektroniky podstate

- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
veru tak. stary ale dobry. ja som s nim spokojny. za 6 rokov ako vlastnim froteru sa my este ani v tych naj. teplotach nestalo ze by som ho prehrial. pri rozumnom jazdeni a dobrej udrzbe je to dobry motor. a preco ho casto ludia prehreju je aj to ze vo frontere je dost blbo porieseny cifernik teplomera, ktory je bez cislic a ma len cervene policko na vrchole stupnice. ludia ho preto drzia az k tomu policku v teplotach a hned je prehriatie a problem na svete. 

Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
2,5TDs....často je v prdeli vodní pumpa. Logicky to pak dopadne blbě. Za druhý, neporovnával bych tak krutě dva starý turbo motory....oleje, dochlazování turba, těsnost....po těch letech dvě frontery nebudou stejný, pokud jednu bude mít pohodář a druhou pako.
Loni kamarád u mého mechoše měl motor v Grandu, 2,5TDs, měnila se jedna nebo dvě prasklé vložky, dvě hlavy, vyndavala zarvaná ulomená žhavička, jelikož ten motor předtím Miloš několikrát uvařil. Kvůli - termostatu, poté pumpě. Pak vařil při jízdě po dálnici, protože už měl v háji popraskaný hlavy, nakonec vložku, minimálně jednu.
Teď na Lipně v mínus 20 chtal na převalení. Do kopce k baráku (popravdě má to před vrcholem jednoho skalnatýho kopce a ani mu nehrnou, jedinné co tam z náklaďáků v létě vyjede je V3S, ) to jezdilo s řetězama jako tank. Motor parádní.
Takže při představě, že bych srovnával ten motor někdy před opravou, když jezdil jen občas vařil a nyní, bych tím ztrácel čas.
Vzkaz pro toho kamaráda....jestli vařil, bojím bojím že ten motor je ještě v cajku. Je na to náchylnej. Jestli má taky Grand, tak je to na palici, zadní část motoru je pod kastlí, musí pokaždé ven. Hnus.
Loni kamarád u mého mechoše měl motor v Grandu, 2,5TDs, měnila se jedna nebo dvě prasklé vložky, dvě hlavy, vyndavala zarvaná ulomená žhavička, jelikož ten motor předtím Miloš několikrát uvařil. Kvůli - termostatu, poté pumpě. Pak vařil při jízdě po dálnici, protože už měl v háji popraskaný hlavy, nakonec vložku, minimálně jednu.
Teď na Lipně v mínus 20 chtal na převalení. Do kopce k baráku (popravdě má to před vrcholem jednoho skalnatýho kopce a ani mu nehrnou, jedinné co tam z náklaďáků v létě vyjede je V3S, ) to jezdilo s řetězama jako tank. Motor parádní.
Takže při představě, že bych srovnával ten motor někdy před opravou, když jezdil jen občas vařil a nyní, bych tím ztrácel čas.
Vzkaz pro toho kamaráda....jestli vařil, bojím bojím že ten motor je ještě v cajku. Je na to náchylnej. Jestli má taky Grand, tak je to na palici, zadní část motoru je pod kastlí, musí pokaždé ven. Hnus.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
-
- Diskuzní Nováček
- Příspěvky: 82
- Registrován: 30 kvě 2011 15:49
- Bydliště: SR hrabovka frontera 2,5 tds A krátka 97r.v
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
kamarat pre istotu vybral termostat 

-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 460
- Registrován: 15 říj 2012 19:32
- Skype: rejno11
- Bydliště: Spišské Vlachy
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
co hovorite na vybrane termostatu (na leto) , mam vo frontere nove hlavy , a nerad by som to uvaril a to vonku este niesu take "extremne" teploty a ked ide na redukovanej 1 pripadne 2 na cca 2000 - 2500 otacok neaku tu minutku tak teplota sa na moj vkus dost nebezpecne zdviha ... este v priebehu par dni ked bude volnejsie tak vyberiem chladic a skusim ho precistit
Frontera A 2.5 TDS - EX
NISSAN Patrol GR Y60 2.8 TD - EX
NISSAN Patrol GR Y60 2.8 TD - EX
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
zdvíhá se ti teplota, nebo rafika teploměru ? a co myslíš, že se změní vyndáním termostatu ? krom toho, že se chlazení zhorší o 50% ( půl vody pujde přes chladič, zbytek malým okruhem rovnou zpátky do motoru ) asi nic. najdi si tu vlákno o čištění chladící soustavy, a to z venku, tak zevnitř a když všechno, co tam je popsané uděláš, nebudeš mít problém 

603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- palo frontera
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2351
- Registrován: 16 črc 2011 21:15
- Bydliště: Klenovec- Slovakia
Re: 2,5TDs Cherokee vs 2,5TDs frontera
Preco to tak na redukovanej 1 a 2 vytacas do otacok cez 2000 

Frontera A 2,5TDS rocnik 97 dlha, svetelna rampa, AVM volnobezky, pneu.- 255/70-16 mt. a pneu matador Izzarda 255/65-16 a ocelovy šusplech