Hlava válců
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 100
- Registrován: 07 led 2013 11:15
- Bydliště: Uherský Brod
Hlava válců
Zdravím všechny,
nedávno jednomu známému zjistili, že na Volvu XC 90 D5 nafta má zkroucenou hlavu a to má najetých originálních 217 tis. km. Proč to sem píšu: Mechanik, který to dělal (shodou okolností jsem k němu jezdil s předchozím autem a myslím, že se mu dá v klidu věřit) řekl, že se to děje u strašné spousty aut s podobným nájezdem km a na vině jsou šrouby hlavy, které už jsou "unavené" za tu dobu a hlavně tepelně dostávají na prdel, proto pak jdou do háje i hlavy a v 90ti případech ze sta hlavy prasknou/ohnou se...a nejlepší prevence je měnit šrouby hlavy...Je to vůbec možné, že na dieslu se toto děje už tak brzo
Jako bonus měl pak 4 z 5 žhavičů totálně + jeden vstřik common railu, takže ho celé toto stálo pouhých 32 tis...Má teda smysl to řešit, dělat si starosti, nebo se to děje jen u takových méně kvalitních značek a s pořádným autem se o to starat nemusím? 
nedávno jednomu známému zjistili, že na Volvu XC 90 D5 nafta má zkroucenou hlavu a to má najetých originálních 217 tis. km. Proč to sem píšu: Mechanik, který to dělal (shodou okolností jsem k němu jezdil s předchozím autem a myslím, že se mu dá v klidu věřit) řekl, že se to děje u strašné spousty aut s podobným nájezdem km a na vině jsou šrouby hlavy, které už jsou "unavené" za tu dobu a hlavně tepelně dostávají na prdel, proto pak jdou do háje i hlavy a v 90ti případech ze sta hlavy prasknou/ohnou se...a nejlepší prevence je měnit šrouby hlavy...Je to vůbec možné, že na dieslu se toto děje už tak brzo



2.2 DTi, 88 kW
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Hlava válců
na Jeepa mne nové šrouby stály asi dvojku. Při čtvrt megu km to byla dobrá investice. Ne nemyslím si, že by to bylo něco zvláštního, mají se měnit myslím si mnohem dříve při velkém servisu, ale nikdo to nedělá, proto je hodně aut takovými mrdkami, když si to koupíš a pořád to nějak nejde dohnat aby hlavy nefoukaly.
U benzína to tak netrpí, ale u ropy je to prostě znát.
U benzína to tak netrpí, ale u ropy je to prostě znát.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 100
- Registrován: 07 led 2013 11:15
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Hlava válců
Takže až pojedu příští týden k Myslivcovi na servis, tak budu mít další položku
Tak díky moc za rychlou odpověď

Tak díky moc za rychlou odpověď
2.2 DTi, 88 kW
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Hlava válců
jj hele pokud bude hlava dole, zabruš ventily, dej nový těsnění, gufírka ventilů a nový šrouby a pak děj se vůle boží. Ale minimalizuješ si problémy ....a vyčistit hydroštely.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 100
- Registrován: 07 led 2013 11:15
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Hlava válců
Aha...no do prd.. chtěl jsem dělat spoustu dalších věcí...no budu muset postupně a mezitím doufat, že to ještě chvilku vydrží bez generálky motoru 

2.2 DTi, 88 kW
- myslivec
- Super diskutér
- Příspěvky: 1210
- Registrován: 01 dub 2008 14:01
- Skype: myslivec77
- Bydliště: Brno - Židenice
Re: Hlava válců
Pokud ten motor neuvaříš, tak je to zbytečný 

-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 100
- Registrován: 07 led 2013 11:15
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Hlava válců
No mě dostalo, že na tom volvu to nevyvřelo, akorát v zimě mu to psalo, že má zkontrolovat hladinu chladící kapaliny...byla dva cm po maximem, tak to neřešil a teplotu motoru měl pořád na 90 stupních... přišlo se na to, když si to chtěl doplnit a už se vezl. Resp pak se měsíc nevezl 

2.2 DTi, 88 kW
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Hlava válců
jak jsi chtěl měnit šrouby? po jednom a těsnění nechat? to snad ne
těsnění po 200tis. km je už taky problematický, takže když už ak najednou. Když je palice dole, je dobré ji očistit, přeměřit jestli je rovná a vyčistit hydroštely. To už přebrousíš pastou i ty ventily když jsou venku a pak ti zase budou krásně sedět. Gufírka stojí prd a nezapomeň dát nové těsnění pod ventilové víko, ať ti nechčije jako mě. Guma stárne, já tam mám nový ale 3 otevřený za 2 roky a chčije.

Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 100
- Registrován: 07 led 2013 11:15
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Hlava válců
Právěže jenom nové těsnění a šrouby, ale netušil jsem, že je dobré dělat kotel dalších věcí...hold to musí ještě vydržet, zas tak bohatý nejsu...teď jsou na pořadu dne náplně všude možně aj nemožně
2.2 DTi, 88 kW
- farmář
- Moderátor
- Příspěvky: 4982
- Registrován: 07 kvě 2006 07:40
- Bydliště: Mutyněves
Re: Hlava válců
zabrousit ventily je jen otravné nic víc. Vyndat hydroštely a vymáčknout, gufera stojí pakatel. Je to víc o práci než dílech, ten zbytek.
Opel Frontera B 2,2 dti 2000, VW T4, traktor Zetor co odjel do hor, ex: RR P38 2,5 tds, Jeep Grand Cherokee 2,5TD, 3x Opel Campo, GMC Jimmy 4,3 mrtvola tohoto fóra
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Hlava válců
přesně, někdo zas vymejšlí hovadiny, jak z lidí tahat penízemyslivec píše:Pokud ten motor neuvaříš, tak je to zbytečný
603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
- vlado007
- Extra diskutér
- Příspěvky: 2766
- Registrován: 22 črc 2008 20:26
- Bydliště: BA
Re: Hlava válců
To akoze mal 2cm vody pod maximom a vsetko inac fungovalo a davali dole hlavuZevlingston píše:No mě dostalo, že na tom volvu to nevyvřelo, akorát v zimě mu to psalo, že má zkontrolovat hladinu chladící kapaliny...byla dva cm po maximem, tak to neřešil a teplotu motoru měl pořád na 90 stupních... přišlo se na to, když si to chtěl doplnit a už se vezl. Resp pak se měsíc nevezl




Frontera 2.3 TD rv.92 5dv. bordova met. 
Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.

Frontera 2,8 Tdi rv.97 5dv.
- Janeš Petr
- Moderátor
- Příspěvky: 6689
- Registrován: 07 říj 2007 18:29
- Bydliště: Budějovice 2,3TD dlouhá 93
Re: Hlava válců
Vlado, je to smutné ale vypadá to tak
někdo holt umí vydělávat i v období krize 


603 75 12 87 http://www.stabilnimotory.estranky.cz/
-
- Začínající diskutér
- Příspěvky: 100
- Registrován: 07 led 2013 11:15
- Bydliště: Uherský Brod
Re: Hlava válců
Jo přesně, jezdil s tím pár měsíců. Když potom přijel do servisu, otevřel víčko od expanzky, tak kapalina byla najednou po okraj expanzky...tomu mechanikovi se to nelíbilo, tak pátral po všem možném, včetně nějakého špuntu v oběhu, ale nic nenašel. Pak udělal 2 testy chladící kapaliny a v obou se potvrdilo, že má v chladiči výfukové zplodiny. Takže dali hlavu dolů, poslali na přeměření a byla fakt trochu ohlá...vlado007 píše:To akoze mal 2cm vody pod maximom a vsetko inac fungovalo a davali dole hlavu![]()
![]()
![]()
2.2 DTi, 88 kW
- Slaava
- Moderátor
- Příspěvky: 8385
- Registrován: 09 kvě 2005 21:39
- Bydliště: Č. Budějovice, Vůz: Frontera A 2,3TD
Re: Hlava válců
Nebudu tu zmiňovat tepelnou roztažnost vody, kvůli který po odtlakování chladicího okruhu vypadá expanzka zatepla přeplněná a budu předpokládat, že to v tom servisu nechali vychladnout.
Nevím, jestli je to tím horkem nebo tím, že jsem krapet pomalejší ale nějak tuhle diskuzi nechápu. Nehledal bych u starejch známejch závad nějaký nový příčiny. Těsnění pod hlavou odchází z různejch důvodů (koroze, tepelné namáhaní, zpouchnutí gumovejch částí, mizerná kvalita z výroby) a bloky a hlavy jsou tak divný patvary, že opakovaným chladnutím a ohříváním podle mě není žádnej po 200.000km rovnej jako když střelí a "trochu ohlá" hlava je pak vlastně slušnej výsledek. Vadnoucí šrouby bych za tímhle fakt nehledal, byť jsou utažený a roztažený fakt dost.
Jenom připomenu už zmiňovanou příhodu, kdy se mi jeden majitel 2,5TDs chlubil, že jeho dobrej kamarád mu v servisu za výměnu rozvodů účtoval jenom tři a půl tisíce... 2,5TDs nemá rozvody.
Nevím, jestli je to tím horkem nebo tím, že jsem krapet pomalejší ale nějak tuhle diskuzi nechápu. Nehledal bych u starejch známejch závad nějaký nový příčiny. Těsnění pod hlavou odchází z různejch důvodů (koroze, tepelné namáhaní, zpouchnutí gumovejch částí, mizerná kvalita z výroby) a bloky a hlavy jsou tak divný patvary, že opakovaným chladnutím a ohříváním podle mě není žádnej po 200.000km rovnej jako když střelí a "trochu ohlá" hlava je pak vlastně slušnej výsledek. Vadnoucí šrouby bych za tímhle fakt nehledal, byť jsou utažený a roztažený fakt dost.
Jenom připomenu už zmiňovanou příhodu, kdy se mi jeden majitel 2,5TDs chlubil, že jeho dobrej kamarád mu v servisu za výměnu rozvodů účtoval jenom tři a půl tisíce... 2,5TDs nemá rozvody.
Opel Frontera A 2,3TD 74kW dlouhá, rok výroby 1993, najeto 172.868 + 13.552 km, bodylift 55mm, gumy Maxxis 754 Buckshot 33x12,5" R15, spotřeba 10,69l/100km, po kotrmelci auto načtvrceno sekerou Petra Janeše, nehrající kapitán (moderátor) fóra